• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko S-926, nytt för mig, någon som har den?

1965ek

Patek
2-Faktor
För att justera länkar. Både stift och skruvade. (1,2 och 2,5 mm spårbredd) £65 på www.cousinsuk.com
Någon som har en och kan uttala sig? Tycker den ser smart ut och förhoppningsvis mer felsäker än att knacka ur stift eller använda mejsel. Har iofs aldrig misslyckats själv men som sagt verkar smart som lösning. Om den funkar bra i praktiken vill säga.
Edit.. om jag borde postat i modd och fix tråden istället så får moderator gärna flytta dit

1761D4D8-ACB2-47CB-9A8A-493BB8A30E28.jpeg
E9CC619D-6E88-47BB-81F0-4CFE6755719F.jpeg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
watch-band-adjuster-tools-link-removal-tool.jpg

Har kört med en sån här från eBay (typ 50kr) i många år, funkat hur bra som helst och samma princip.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
En liknande den du länkat höll inte alls när jag höll på med vintage men jag kan ju ha fått ett måndagsexemplar. Själv föredrar jag att knacka med hammare. Det jag tyckte var intressant med den här var att den klarar både pushpins och skruv. Plus att det är OEM Seiko vilket borde borga för viss kvalitetsnivå.
watch-band-adjuster-tools-link-removal-tool.jpg

Har kört med en sån här från eBay (typ 50kr) i många år, funkat hur bra som helst och samma princip.
O
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En liknande den du länkat höll inte alls när jag höll på med vintage men jag kan ju ha fått ett måndagsexemplar. Själv föredrar jag att knacka med hammare. Det jag tyckte var intressant med den här var att den klarar både pushpins och skruv. Plus att det är OEM Seiko vilket borde borga för viss kvalitetsnivå.

O
Det är ju alltid kul att ha brandade grejer så jag ska inte stoppa dig. ;)

Med det sagt har jag ett liknande set från Blancpain som kostar typ 5-6 papp och ändå är riktigt dåligt.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Det är ju alltid kul att ha brandade grejer så jag ska inte stoppa dig. ;)

Med det sagt har jag ett liknande set från Blancpain som kostar typ 5-6 papp och ändå är riktigt dåligt.
Tänker inte köpa nåt om ingen annan intygar att det är en uppgradering mot att knacka eller skruva. Hade bara inte sett den innan och undrade om någon skulle skriva halleluja :)
 

Rorre

Omega
watch-band-adjuster-tools-link-removal-tool.jpg

Har kört med en sån här från eBay (typ 50kr) i många år, funkat hur bra som helst och samma princip.
Jag är i samma båt. Jag har använt lite olika verktyg av billigare sort, och känner att det funkar bra. Skulle vara intressant om någon har en som TS frågar efter, och kan berätta om det märks någon skillnad?
 
Topp