• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Sarb023

Jockinho

Patek
2-Faktor
Sugen på annat så kollar intresset för denna Seiko sarb023...
image.jpeg

En numera utgången modell från Seiko, från deras mellansegment men med en riktigt bra finish och känsla. Min åsikt mer i kvalité med Omega än standard Seiko.

Vit tavla, silver visare och polerade index som påminner en del om kitt katt (läckert) ;) Ingen lysmassa så lång ögat når. Clean helt enkelt.

38mm bred utan krona med 20mm luggar. I princip perfekt storlek för alla som gillar medelstora ur. Det perfekta uret i sportdress segmentet i sin prisklass.

Nog om beskrivningen, finns det något negativt? Ja tyvärr:
- Jag saknar kompletta sprintar till de extra länkbitarna. I dagsläget finns det endast en komplett så går alltså sätta på en extra länkbit. I övrigt finns tre extra länkbitar. Möjligt klockmaster Globen har till salu, de är iaf AD. Min handled mäter ca 16.5cm i omkrets.

- Skicket är använt, det finns spår efter tre års dagligt användande. Några små små dings på boetten och lite mindre tunna/små repor på de borstade partierna. En repig glasring. Och ett litet större märke kl 12 på glasringen. Länk och spänne har de också spår av användning som kan förväntas efter dagligt användande i tre år. Med det sagt i normalt dagsljus är de inte så framträdande. I mitt tycke ser den bra ut. Mest i starkt dagsljus/lampa de syns som värst.

- Ingen Box eller papper. Men inget gråta över då de var standard från Seiko.

Men på det positiva:
- Du får svårt hitta en finare gjord klocka för begärt pris. Boett, länk och tavla samt visare känns och ser gedigna ut.

- Trots användningsspåren ser den bra ut :)

- Har en extragrej att sätta i låset som ger ytterligare 5st mikrojusteringsmöjligheter och ca 1cm till.

Jag tycker den håller tiden bra, inte gjort några större observationer. Kan tajma den mer precist om intresse finns :) Har lång gångreserv, 6r15-verket går dra upp manuellt.

image.jpeg

DSC_0249_zps93cc9baf.jpg

Samt ett tre år gammalt "glamourshot" :)
DSC_0303_zpsa86f2a7f.jpg


Pris: 2300kr inkl. rekommenderad frakt. Finns i Motala för f2f.

Byten endast mot: Orient star Classic eller Seiko sarb033/035, spirit KS/7040/pogue/6138.

Retur: Endast om objektet är felbeskrivet. Vid f2f ingen retur.

//Jocke
 
Senast ändrad:
Topp