• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sarb033, hiss eller diss ?

Hiss eller Diss ?


  • Totala väljare
    315

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har länge varit sugen på en SARB och såg att 035 fanns på Amazon: https://www.amazon.com/Seiko-Japanese-Automatic-Stainless-Casual/dp/B001AE9XS0

Hiss eller diss att köpa över Amazon?
Jag skulle inte tveka att handla från Amazon ur trygghetssynpunkt. Likt CDON säljer Amazon ofta åt andra, men det står alltid att läsa och denna ser ju ut att säljas av Amazon själva, och då är risken minimerad. Det man kan ha synpunkter på är huruvida Jeff Bezos behöver mer pengar. ;)

Bra pris också, med tanke på tillgängligheten på dessa nu!
 

Klaebu

Breitling
Jag skulle inte tveka att handla från Amazon ur trygghetssynpunkt. Likt CDON säljer Amazon ofta åt andra, men det står alltid att läsa och denna ser ju ut att säljas av Amazon själva, och då är risken minimerad. Det man kan ha synpunkter på är huruvida Jeff Bezos behöver mer pengar. ;)

Bra pris också, med tanke på tillgängligheten på dessa nu!
Japp, var lite de jag tänkte, har kikat på den länge och fick en utbetald semesterersättning jag inte förväntat mig, så lär förhoppningsvis bli att slå till.
Brukar köra på ståndpunkten att om de verkligen inte går att få tag på så fungerar Amazon, annars väljer jag hellre något annat, men 035 finns ju inte direkt i drivor.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Stämmer bra de. 4744kr blev det.
Det är faktiskt ett riktigt bra pris, med tanke på nypriserna hos andra handlare som haft den senaste året, för inte tala om begagnatpriserna (som absurt nog ofta ligger högre en nypris på modeller man vill ska hype:a (ofta limiterade Seikos, eller utgångna populära modeller likt denna eller alpinisten)).

Om de haft SARB033, som (tyvärr?) alltid varit mer populär än 035.
 

Klaebu

Breitling
Det är faktiskt ett riktigt bra pris, med tanke på nypriserna hos andra handlare som haft den senaste året, för inte tala om begagnatpriserna (som absurt nog ofta ligger högre en nypris på modeller man vill ska hype:a (ofta limiterade Seikos, eller utgångna populära modeller likt denna eller alpinisten)).

Om de haft SARB033, som (tyvärr?) alltid varit mer populär än 035.
Japp, får bara hålla tummarna att inget strular med Amazon. Hade lite tur dessutom att jag föredrar 035 över 033, iallafall på de videor och bilder jag sett på dem båda.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hiss!
DD6C9DFE-144E-4BD9-A353-A15E5388EFCC.jpeg
631A2815-D090-4D34-B117-C10115F76C38.jpeg
 

jostling

Omega
Tycker den är riktigt fin, bra strap monster. Önskar jag hade lite mindre handleder bara, har 19.5cm i omkrets så 38mm är nåågot för litet för min smak. Gillar stora klockor, men jag tycker designen på sarben är 5/5 !
 

Bilagor

  • BF4344EE-A070-4739-A700-FD86E4666BA8.jpeg
    BF4344EE-A070-4739-A700-FD86E4666BA8.jpeg
    418 KB · Visningar: 16

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Sett i backspegeln var SARB serien riktigt fin och fantastiskt prisvärd. Spännande och påkostade boetter och en lagom storlek på de flesta i serien. Dagens Presage tycker jag känns alldeles för tråkiga och stora. Och ofta för mkt bling på tavlorna. Det var bättre förr ;)
20240104_100817.jpg
 
Topp