• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sarb033, hiss eller diss ?

Hiss eller Diss ?


  • Totala väljare
    315

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Båda är riktigt bra. Värt att tänka på är att den vita inte är vit utan snarare off-white med ett visst gulstick. Jag gillar det, andra kanske inte gör det. Bjuder på några bilder för att hjälpa dig ta beslutet ;)

20190409_092034.jpg 20190403_163308.jpg 20190307_151221.jpg
Wow! Tack för bilderna, riktigt snygg klocka! Lär bli den vita! :)
 

Varn

Omega

Havre

Omega
Jag har en 033 fullset i mycket fint skick också som mest blir liggande nu efter att jag tagit steget över till en GS... Överväger att sälja den men är osäker. För rätt pris kan jag ta en funderare. Vad är marknadspriset-ish nu förtiden?
 
J

Jimmy042

Guest
Jag har en 033 fullset i mycket fint skick också som mest blir liggande nu efter att jag tagit steget över till en GS... Överväger att sälja den men är osäker. För rätt pris kan jag ta en funderare. Vad är marknadspriset-ish nu förtiden?
Sålde precis en för 3800kr på forumet
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte min senaste ny från Japan i våras. Gick lös på knappt fem papp med alla avgifter. Kanske inte lika prisvärd som innan den slutade tillverkas, men tycker ändå den är riktigt bra. Ångrade mig nästan direkt efter jag sålde förra. Storleken, passformen, designen. Passar på många band. Har f ö fortf inte testat med originallänken. Ligger inplastad i lådan. Men: Denna gång ska klockan få stanna (är det tänkt)!

5CF04BB2-705C-472E-BE5D-A72C90471FB4.jpeg
F9C3CF62-4C78-474D-AC11-345DD50ADDAC.jpeg
22EAAA03-FD96-4CAF-BAA3-4815B628DC80.jpeg
 
Längesedan min fick kika fram på forumet, första riktiga klockan och fortfarande 2+ år senare min go to altiallo-klocka till jobb eller resa (t.o.m på ett och annat träningspass). Vet att originallänken fått lite ris, men jag ser inget större fel på den, säker millad clasp och passande finish. Men det är ju djupet i urtavlan och perfekta 38mm som är de stora styrkorna imo:)
IMG_20191008_175431.jpg
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Mycket trevlig pjäs. Riktigt prisvärd också enligt mig. Kanske lite overkill men jag har tre länkar till min. Lite galen är man förmodligen men gött med lite ombyte :). Har den på jubilee för tillfället.
PSX_20190913_185945.jpg

Inser att jag citerar ett ganska gammalt inlägg men måste fråga; Vilka länkar har du köpt?
Jag har en 035 och känner att jag håller på att tappa förståndet. Jag kan inte få en bra fit på OEM bracelet. Alla reviews jag ser på länkar har så mixed reviews. Många säger att endlinksen på strapcodes länkar glappar mot casen. Uncle Seikos länkar verkar tydligen ha riktigt usla spännen. Watch geckos står ju att man ska böja till för en bra fit och det låter sådär.
Testade själv att beställa 2 länkar från en annan site och fick returnera p.g.a. spännena. Nu har jag beställt en länkextender för 50 spänn för att se om jag kan leva med den.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Inser att jag citerar ett ganska gammalt inlägg men måste fråga; Vilka länkar har du köpt?
Jag har en 035 och känner att jag håller på att tappa förståndet. Jag kan inte få en bra fit på OEM bracelet. Alla reviews jag ser på länkar har så mixed reviews. Många säger att endlinksen på strapcodes länkar glappar mot casen. Uncle Seikos länkar verkar tydligen ha riktigt usla spännen. Watch geckos står ju att man ska böja till för en bra fit och det låter sådär.
Testade själv att beställa 2 länkar från en annan site och fick returnera p.g.a. spännena. Nu har jag beställt en länkextender för 50 spänn för att se om jag kan leva med den.
Har för mig att jag köpte både jubilee och president på CousinsUk. Ändlänkarna behövde lite massage men det blev bra till slut.
 

rope

Omega
Inser att jag citerar ett ganska gammalt inlägg men måste fråga; Vilka länkar har du köpt?
Jag har en 035 och känner att jag håller på att tappa förståndet. Jag kan inte få en bra fit på OEM bracelet. Alla reviews jag ser på länkar har så mixed reviews. Många säger att endlinksen på strapcodes länkar glappar mot casen. Uncle Seikos länkar verkar tydligen ha riktigt usla spännen. Watch geckos står ju att man ska böja till för en bra fit och det låter sådär.
Testade själv att beställa 2 länkar från en annan site och fick returnera p.g.a. spännena. Nu har jag beställt en länkextender för 50 spänn för att se om jag kan leva med den.

Hade tur och hittade ett annat spänne med extra hål som jag lyckades få på som gav bra passform för mig, kanske kan vara ett alternativ.
20200821_104624.jpg
 

Cogline

Omega
2-Faktor
Hade tur och hittade ett annat spänne med extra hål som jag lyckades få på som gav bra passform för mig, kanske kan vara ett alternativ.
20200821_104624.jpg

Det låter ju som ett jättebra alternativ! Jag gillar ju länken i sig men spännet gör att man inte kan få till en bra fit. Sett några guider på hur man ska få strapcodes spänne att funka genom att byta plats på länkar men då exponerar man bandstiftet på ena sidan vilket jag tycker känns sådär med tanke på hållfasthet.
(Som denna guiden https://www.watchuseek.com/threads/...-bracelet-no-extra-hardware-required.4840875/ )

Är det något liknande du gjort eller ditt passade länkarna? Var hittade du spännet?
 

rope

Omega
Det låter ju som ett jättebra alternativ! Jag gillar ju länken i sig men spännet gör att man inte kan få till en bra fit. Sett några guider på hur man ska få strapcodes spänne att funka genom att byta plats på länkar men då exponerar man bandstiftet på ena sidan vilket jag tycker känns sådär med tanke på hållfasthet.
(Som denna guiden https://www.watchuseek.com/threads/...-bracelet-no-extra-hardware-required.4840875/ )

Är det något liknande du gjort eller ditt passade länkarna? Var hittade du spännet?

Minns inte riktigt hur jag gjorde men tog ett spänne från ett annat armband jag köpt sedan tidigare på ebay (denna har bara ett extra hål så den du länka till kanske är bättre):
https://www.ebay.co.uk/itm/Soild-Cl...396551&hash=item2886ae7cc2:g:eCIAAOSwruldnLub

Sen bytte jag även plats på övre och undre länkbandet, tycker det kan hjälpa komforten ibland:
 

rope

Omega
Men du har ingen exponerad springbar som han fick (röda ringen) på din ?
eIKu1SH.jpg

Något liknande men kanske inte lika exponerad, inget som bör påverka särskilt mycket. Den lilla pinnen har metall bakom sig och sen viker man låset över där så blir den skyddad från båda hållen.
20200821_162615.jpg
 
Senast ändrad:
Topp