• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO Sarb045 VS SEIKO Sarb017Alpinist

Lico

Breitling
Vilken av dessa två grymma klockor ska man köpa som sin första klocka? Fördelar/nackdelar?
Kommer att bäras med brunt läder/mocka armband från singularstraps.se
Ytterligare fråga är vart ska man i så fall köpa den?
y3OxjGx.jpg
jqWQOzQ.jpg


 

SimonML

Omega
Skulle säga 045 och köra på stål istället! Grymt fina klockor båda två dock :) köpte min sarb021 från Higuchi i Japan . Grymt smidig affär, ber man snällt så kan det även gå att få nedsatt värde på paketet ;)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Sarb045! Helt enkelt för att den är snyggast, de lär väl vara rätt så jämnbra i övrigt. Men den är snyggast på länk!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
045, men de är inte lätta hitta nya längre. Riktigt fin klocka, men de är snyggast på länk enligt mig. Alpinisten passar bättre på läder tycker jag än 045, så ska du ha läder är kanske den bättre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är säkert kanonklockor båda två och de skiljer ju sig åt ganska mycket även om de tillhör samma linje och har samma urverk. 45anm har ju väldigt trevlig boett och goa detaljer på urtavlan, men alpinisten känns ju lite mer speciell.

Ska du använda läder, så hade jag kört på alpinisten. Den är ju dessutom vattensäkrad till 200m vilket är praktiskt. Släng på ett nato strap eller gummi bara, sedan är det bara att hoppa i plurret.

Till den får du ju även med detta trevliga spänne:
ss_clasp_c_large.jpeg

ss_clasp_a_1024x1024.jpeg


Edit:
www.watchhubs.com fungerar bra och är billiga. Higuchi i all ära, men watchhubs är mycket smidigare att handla från.
 

JayJay

Rolex
Ska den bäras på läder så tycker jag att Alpinisten är given. Har själv handlat från Higuchi och det är supersmidigt och man betalar direkt med VISA ist för PayPal som på många andra ställen.
 

Lumik

Breitling
Alpinisten var riktigt het.. tycker lädret passar grymt till det gröna :cool: Blev sugen på att köpa en också.. ca 3250kr på Tradera från "watchhub".
 
Jag tycker Alpinisten är snyggast och den är som gjuten för ett läderband. Dock så är 045 det säkra valet som nog passar till allt klädmässigt...
 

Rulle

Audemars
Köp en alpinist från higuchi !!!! Inte begagnad nu! Å få han att sänka värdet på transporten!!!


Du kommer inte bli missnöjd!


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Vill inte vräka till det för mycket, men du har inte funderat på båda? Ganska populära klockor om du vill bli av med en lite senare. Du köper två för en bråkdel av vad en s.k. "premium" klocka kostar. Eftersom jag gillar blått kanske du gissar mitt svar hursomhelst;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Röstar på den gröna, då den väl har intern vridring, vilket är ett stort plus? Sen ser den väl lite finare ut på brunt läder, än den blå.
 

Lico

Breitling
Vill inte vräka till det för mycket, men du har inte funderat på båda? Ganska populära klockor om du vill bli av med en lite senare. Du köper två för en bråkdel av vad en s.k. "premium" klocka kostar. Eftersom jag gillar blått kanske du gissar mitt svar hursomhelst;)


Gillar hur du tänker! Nu blir detta bara min första "ordentliga" klocka, men i framtiden kommer jag nog att ha en samling på 6 st som successivt ska gå mot premium klockor. Man ska inte ha för bråttom i livet! Man är ju bara 22 somrar :cigar:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt rätt! Det är ingen panik! Personligen tycker jag resan är viktig för att man ska kunna värdera och uppskatta kvalitet. Nu hoppar du ändå in direkt några trappor upp på en nivå med en riktigt trevlig klocka. Kvalitetsmässigt när det gäller tavla, visare och boett är dessa klockor riktigt riktigt bra för pengen.

Om du fortfarande står och funderar på vilken du ska välja, så bildgoogla på modellerna i några dagar. Då brukar ett av alternativen bli ett givet val tillslut.
 
Topp