• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Seiko SARB072

Senpai

Silver
2-Faktor
Pris
11000
Returpolicy
Om ej äkta vara
Bilder Skickat
  1. Ja
Sällsynt och mycket vacker Seiko SARB072 – ofta kallad “Baby Grand Seiko” av entusiaster. Detta är en discontinued JDM‑modell i stål med roséguldfinish med vit/pärlemorsfärgad tavla och automatiskt 6R15‑verk, känd för sin eleganta design och fantastiska finish.
IMG_6119.jpeg

IMG_6120.jpeg

Bakgrund:
Seiko SARB072 är en del av den klassiska SARB‑serien, som lanserades runt mitten av 2000‑talet och snabbt blev kultförklarad bland entusiaster för sin balans mellan kvalitet, design och pris. SARB‑serien innehöll en rad modeller med olika karaktär, från eleganta dressare till sportigare vardagsur, alla baserade på samma tillförlitliga 6R15‑automatverk. SARB033, SARB035 och den ikoniska Alpinist‑modellen SARB017 är några av de mest kända i den här serien och har i många fall utvecklat starka följarskaror.
IMG_6080.jpeg

SARB072 skiljer sig tydligt från de flesta andra SARB‑referenser genom sin roséguldsfinish och vit/pärlemorfärgade tavla, en kombination som bara såldes i Japan och under en mycket kort produktionsperiod. Det gör modellen till och en av de mer ovanliga, särskilt i NOS eller mycket bra skick. SARB072 har dessutom fått smeknamnet “Baby Grand Seiko” i vissa kretsar, just för att designen och proportionerna påminner om de mer exklusiva Grand Seiko‑modellerna.
IMG_6087.jpeg

IMG_6083.jpeg

IMG_6081.jpeg

IMG_6088.jpeg

Om objektet:
Den här klockan är tillverkad november 2012.

Mäter ca. 38mm, 11mm tjocklek och 20mm mellan bandhornen. Rostfritt stål i roséguldsfinish.

Urtavla, boett och glas är i NOS‑liknande skick. Inte använd av mig, bara provad för bild.

Original alligatorpräglat skinnband i mycket bra skick, med 18mm viklås i samma material som boett. Jag har även skaffat ett extra viklås i 16mm om man önskar en större ”taper”, som ingår. Passar då band som har måtten 20/16mm.

Klockan går bra efter mina enklare test, men äldre mekaniska klockor kan inte förväntas hålla samma standard som när den var helt ny, okänd servicehistorik.

Ny ägare bör byta packningar om den ska användas i våta miljöer, vattenresistens kan inte garanteras.

Titta noga på bilderna, de är en viktig del av beskrivningen. Tänk på att de är fotade på nära håll och eventuella skavanker upplevs mindre framträdande i daglig användning. De är fotade i dagsljus utan redigering.

Betalning med Swish.

11000kr, rek. frakt inkluderat.
OBS! Skickas tidigast i påsk.

Jag har en referenstråd från tidigare handel.

Svarar gärna på frågor, men jag tror jag fått med det mesta.

Tillbaka
Topp