• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SARG003

Hej!
Kollade runt och fastnade för Seiko SARG003 som tyvärr är en utgången modell. Ser väldigt mångsidig ut och kunde funka i lättsammare kostymsammanhang eller med t-shirt. Har nån tips på något bra alternativ till denna? Orient SER02002B är ditåt och får till ett riktigt bra pris på Skywatches men den känns lite väl dressy ut. Synpunkter/erfarenheter beträffande den?
 
Senast ändrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tror det blir väldigt svårt att hitta den. Jag har haft en sådan. Bra klocka. Lite för stor för min smak (42 mm?). Håll utkik på watchrecon så kanske du hittar en. Sålde min här på forumet. Bjussar på lite bilder.
2015-08-26 07.37.14 1.jpg
2015-08-26 07.37.16 1.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Du tänker på just en field watch aktig klocka? Finns ju några Seiko 5 och några ur sarg serien som fortfarande säljs. Det bästa alternativet kanske ändå är en sarb17 alpinist på länk.
 
Ja idealet vore en klocka som är lite rough men ändå mer eller mindre dressy. Kanske en svår ekvation att få ihop.

Har kollat på sarb17 men inte säker om jag gillar den gröna tavlan!
 
Har kollat på SARG005 och 007 och de ser bra ut! Gillade den aningen mer uppklädda 003 mer men nån av dessa kunde kanske vara ett alternativ ändå!
 
Topp