• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Presage SARX055 (JDM)

Pris
8000
Returpolicy
Enligt ök.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej,

Då denna trevliga kompis knappt sett dagens ljus det senaste året har jag bestämt mig för att väcka liv i denna annons på nytt och låta den uppsöka en ny ägare.

Det är en Seiko Presage SARX055. Modellen presenterades på Baselworld 2017 och är en JDM-modell (Japanese Domestic Market). Boetten och länken är tillverkade i titan, således en riktig lättviktare. Klockan inhandlades från Gnomon Watches i april 2018 och är i mycket fint skick. Inga dings eller liknande förekommer på vare sig boett eller länk. Oundvikliga mikroskopiska repor på polerade ytor kan skymtas om ljuset faller på i rätt riktning. Enstaka hairlines förekommer även på länken. Har försökt fånga dessa på bilderna så bra som möjligt.

Vad gäller tidshållningen har den varierat mellan allt från -9 s till +3 s vid de tillfällen jag mätt (oftast vilande i sidoläge nattetid). Oftast släpar den ett fåtal sekunder per dygn. Senaste mätningen 2020-12-30 gjordes i plant läge och och uppmätte då -5,8 sekunder över 24 timmar. Länken är anpassad till min handled på 17,5 cm. Två oanvända hellänkar samt en halvlänk medföljer.

Klockan finns att hämta i Bromma-området i Stockholm och skickas ej i nuläget. Är i dagsläget inte på jakt efter något nytt till samlingen, så tackar vänligt nej till eventuella bytesförslag. Vid frågor, behov av fler bilder eller vad som helst annat- skickat ett PM! :)

För mer information och modellen, se denna länk till återförsäljaren från vilken klockan inhandlades (www.gnomonwatches.com)

Referenser: https://klocksnack.se/threads/skogsmulle.95253/#post-2465431

Specifikationer:

Maker
Seiko Japan
Movement
Caliber 6R15. Seiko Automatic.
Accuracy
+25/-15 sec per day
Dial
Silverish white "snowflake" with applied indexes
Date
3 O'clock
Case
Titanium
Crown
Push-in. Signed Crown
Lug
20mm
Crystal
Sapphire front with Super-clear coating. Sapphire display back.
Strap
Titanium
Water resistance
100m
Dimensions
40.8mm in diameter, 46.2mm lug to lug, 11mm thick.
Power Reserve
50 hours

IMG_0863.jpg

IMG_0859.jpg

IMG_0854.jpg

IMG_0860.jpg

IMG_0869.jpg

IMG_0871.jpg

IMG_0874.jpg

IMG_0875.jpg

IMG_0876.jpg

IMG_0881.JPG

IMG_0882.jpg

IMG_0883.JPG
 
Senast ändrad:
Topp