• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

frere

Audemars
2-Faktor
Den nya reissuen av 62MAS, SLA017, har ju med rätta redan fått en rejäl hype och en egen tråd. Men nog är väl de tjocka småbröderna också värda lite egen uppmärksamhet?
IMG_1802.JPG
IMG_1803.JPG

Jag tror att seiko kan ha träffat exakt rätt här. En ny prospex-dykare snäppet bättre än sumon, med potential att bli en ny folkdykare i mellanklassen! Retroflirtande men övervägande modern, känns ny och fräsch trots sina tydliga influenser. Många har ojat sig över storleken, men den är trots allt två millimeter mindre än sumo på både bredden och längden (42,6x49,8) och borde alltså vara högst bärbar. För 12k på länk (förutspått svenskt listpris) är den förstås inte billig, men ändå ett kap jämfört med mm300 och den aggressivt prissatta SLA17. Lite lyxigt känns det ju också med kupat safirglas, diashield och nya lysmassan - och vad tror vi om bezelinlägget, såg det inte nästan keramiskt ut på livebilderna från Basel?

Här tänkte jag att vi kunde samla spontana intryck och djupa funderingar, vilda spekulationer, snodda bilder och så småningom wrist shots. En av årets mer spännande nyheter, tycker jag!
 
Senast ändrad:

john b

Rolex
Blå med länk skulle vara kul.
Tror du att det blir 12 papp i Sverige? Japanlist är 8 plus skatt.
 

Blackmore

Panerai
Mycket, mycket bra!

Iochmed att priset på SLA017 är liiite väl saftigt för egen del känns denna som ett vettigt alternativ.

De delar hyfsat många designelement, men den får ändå en egen identitet. Dock tycker jag att timvisaren är lite för "tjock". Ser antagligen bättre ut IRL.
 

john b

Rolex
Mycket, mycket bra!

Iochmed att priset på SLA017 är liiite väl saftigt för egen del känns denna som ett vettigt alternativ.

De delar hyfsat många designelement, men den får ändå en egen identitet. Dock tycker jag att timvisaren är lite för "tjock". Ser antagligen bättre ut IRL.

Hade en sådan timvisare på en tuna i somras. Fungerade jättebra. Mycket bättre irl, var nervös innan men gick superbra.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Den nya reissuen av 62MAS, SLA017, har ju med rätta redan fått en rejäl hype och en egen tråd. Men nog är väl de tjocka småbröderna också värda lite egen uppmärksamhet?
IMG_1802.JPG
IMG_1803.JPG

Jag tror att seiko kan ha träffat exakt rätt här. En ny prospex-dykare snäppet bättre än sumon, med potential att bli en ny folkdykare i mellanklassen! Retroflirtande men övervägande modern, känns ny och fräsch trots sina tydliga influenser. Många har ojat sig över storleken, men den är trots allt två millimeter mindre än sumo på både bredden och längden (42,6x49,8) och borde alltså vara högst bärbar. För 12k på länk är den förstås inte billig, men ändå ett kap jämfört med mm300 och fin-masen. Lite lyxigt känns det ju också med kupat safirglas, diashield och nya lysmassan - och vad tror vi om bezelinlägget, såg det inte nästan keramiskt ut på livebilderna från Basel?

Här tänkte jag att vi kunde samla spontana intryck och djupa funderingar, vilda spekulationer, snodda bilder och så småningom wrist shots. Dessutom behöver den ju få ett vettigt namn! (Japanska krigartemat eller dalmas-tema? Rumpmasen?) En av årets mer spännande nyheter, tycker jag!
Jag har för mig att jag såg fyra varianter i Bazel-tråden. Bl.a. en med gult i. Känns det bekant?
 

Bazsy

Cartier
Blir det någon gruppköp på detta sedan? Fattar att ingen som lyckades köpa storebror vill ha denna men resten kanske gör det.
 

240snusit

Panerai
Tycker den blå är väldigt, väldigt trevlig och helt klart bättre i pris än nya 62MAS men med en SARB017 i min ägo och en 3rd Gen Monster på ingång som båda har samma vattenresistens och urverk som denna så känns det lite svårt för mig att öppna upp plånboken.
 

Essen

Omega
Den blå är jag riktigt sugen på! Såå synd bara att sen inte säljs med länk... Länken ser för övrigt väldigt fin ut på bilderna... Hur löser man det? Blå med länk?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Den nya reissuen av 62MAS, SLA017, har ju med rätta redan fått en rejäl hype och en egen tråd. Men nog är väl de tjocka småbröderna också värda lite egen uppmärksamhet?
IMG_1802.JPG
IMG_1803.JPG

Jag tror att seiko kan ha träffat exakt rätt här. En ny prospex-dykare snäppet bättre än sumon, med potential att bli en ny folkdykare i mellanklassen! Retroflirtande men övervägande modern, känns ny och fräsch trots sina tydliga influenser. Många har ojat sig över storleken, men den är trots allt två millimeter mindre än sumo på både bredden och längden (42,6x49,8) och borde alltså vara högst bärbar. För 12k på länk är den förstås inte billig, men ändå ett kap jämfört med mm300 och fin-masen. Lite lyxigt känns det ju också med kupat safirglas, diashield och nya lysmassan - och vad tror vi om bezelinlägget, såg det inte nästan keramiskt ut på livebilderna från Basel?

Här tänkte jag att vi kunde samla spontana intryck och djupa funderingar, vilda spekulationer, snodda bilder och så småningom wrist shots. Dessutom behöver den ju få ett vettigt namn! (Japanska krigartemat eller dalmas-tema? Rumpmasen?) En av årets mer spännande nyheter, tycker jag!
Håller med om allt. Tror den kommer var riktigt bra. Dummybilder från helgen.
20170506_131604.jpg
20170506_131539.jpg
 
Topp