• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SBDC051 / SBDC053 / SPB051 / SPB053

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Har haft min ett par veckor nu. Jag var mycket tveksam till storleken, men jag var tvungen att testa. Håller med om att den skulle vara helt perfekt om den var någon mm mindre, men jag gillar den ändå så mycket att den får stanna. Otroligt mycket klocka för pengarna. Det enda som stör mig är möjligtvis avståndet mellan ettorna i datumfönstret. Dock bara ett problem en gång i månaden och då finns det andra klockor i lådan man kan passa på att använda.;)
SBDC053_2.JPG

SBDC053_1.JPG
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Vad är det för modell/beteckning på det där gummit? Jag gillar inte det medföljande gummit även om det är skönt, så är det en dammagnet*.

* Ska utläsas damm-magnet, till skillnad från dam-magnet :D
Hej!
Jag köpte detta av @Dbrasco här på forumet men jag tror att modellen heter 300 D? Bandet är vändbart och är helt slätt på andra sidan. Bandet känns kvalitet och ej någon dammmagnet. Det luktar dessutom vanilj:)
 
@SvenD
Ja SPB071 är samma modell eller hur man nu benämner det, men en PADI-version.
Tror inte den går att köpa riktigt än.

Edit. Jag yrar. Det är vad jag förstår exakt samma. Blandade ihop siffrorna bara.
Ett modellnummer för japan och det andra för export. Något sånt iaf.
 

Erik Z

Omega
Nä, jag gjorde bilden i photoshop. Men om jag räknade rätt borde proportionerna stämma.
Tycker kanske minutvisaren blir för kort, men i övrigt rätt coolt.
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Nä, jag gjorde bilden i photoshop. Men om jag räknade rätt borde proportionerna stämma.
Tycker kanske minutvisaren blir för kort, men i övrigt rätt coolt.
Ah..! Dom är i mitt tycke dom snyggaste visarna av alla Seikos. GS-timvisaren tycker jag inte alls passar ihop med dito minutvisare stilmässigt. Den är alldeles för krusidullig. För mycket allmoge.
Man får helt enkelt modda.
 

Erik Z

Omega
Bäst mod hittills, men det där är väl 62mas-händerna, inte från marinemaster va?

Förresten, om man skulle köpa ett par 62mas-händer (från Yobokies) - var i Stockholm skulle ni lämna in klockan för att låta byta ut händerna?
Tror inte jag kommer göra det - men är nyfiken.....
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Fick min idag och den är oerhört fin med den blå färgen som skiftar med ljuset. Bezeln är ju lika mörk som tavlan men som ni ser på bilderna skiftar den till turkos i vissa ljus. Beträffande storleken så håller jag med om att den kan upplevas som väldigt stor men det beror på vilka andra klockor man använder tror jag.
IMG_20180112_113105.jpg

IMG_20180112_114210.jpg IMG_20180112_121257.jpg
 
Senast ändrad:

Erik Z

Omega
Kom en leverans från Japan till mig också här.
Wow vilken fet rackare.
gbD7t1q.jpg


galen lume!
CnGWHlK.jpg


Mycket nöjd!
Silikonbandet är väldigt bekvämt, men rätt fult (smaksak) - kommer nog byta ut mot annat snart.
Väldigt bra vridring också. Nu ska jag bara vänja mig med storleken/tyngden ( det är min första större dykare )

Edit:
Ni får säga vad ni vill, men jag testade på mitt gamla slitna läderband och jag föredrar det!
dDrc0TV.jpg

V5HjQbb.jpg
 
Senast ändrad:
Topp