• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OHPF Seiko seiko chronograph 7016-7000. 1977

calzone

Vacheron
Sugen på en riktigt FET Vintage Kronograf ?, Säljer nu en riktigt fin Seiko 7016-7000 ifrån 1977. Tavlan har fått en väldigt fin patina, Klockan är nyservad bra gångreserv sist jag mätte gick den +5sec/24 timmar. Alla funktioner fungerar perfekt. Kommer på Original länk ett mycket fint samlar exemplar :)

Pris : 2000 : - Skickat. Nu 1300 : -

DSC_0024_zps4efe733d.jpg
DSC_0032_zpsa6adcf48.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
1300 : - Skickat då ?

Mycket charm i seikos äldre kronografer likväl kvalitén har på alla olika modeller jag haft varit mer än god inte minst i hänseende till priset. En mekanisk kronograf i fullt fungerande skick, med vad som ser ut som fin patinering för 1300kr måste väll ses som en riktigt bra deal!

Själv har jag redan köpt en ny dinka, denna tajta månad, så får nog räcka (och vintage fungerar mer på hösten för mig...) men någon måste väl ändå knipa denna!

Lycka till med försäljningen :)
 

_jonte

Patek
Mycket charm i seikos äldre kronografer likväl kvalitén har på alla olika modeller jag haft varit mer än god inte minst i hänseende till priset. En mekanisk kronograf i fullt fungerande skick, med vad som ser ut som fin patinering för 1300kr måste väll ses som en riktigt bra deal!

Själv har jag redan köpt en ny dinka, denna tajta månad, så får nog räcka (och vintage fungerar mer på hösten för mig...) men någon måste väl ändå knipa denna!

Lycka till med försäljningen :)
Kan bara hålla med, galet billigt detta! Riktigt fint skick med ser det ut som. Hade själv knipit den om den vart i lite mer gentlemannastorlek. :)
 

calzone

Vacheron
Mycket charm i seikos äldre kronografer likväl kvalitén har på alla olika modeller jag haft varit mer än god inte minst i hänseende till priset. En mekanisk kronograf i fullt fungerande skick, med vad som ser ut som fin patinering för 1300kr måste väll ses som en riktigt bra deal!

Själv har jag redan köpt en ny dinka, denna tajta månad, så får nog räcka (och vintage fungerar mer på hösten för mig...) men någon måste väl ändå knipa denna!

Lycka till med försäljningen :)


Tack för dessa fina ord :), Absolut en nyservad vintage kronograf borde absolut locka någon vänlig själ :D
 
Boett, bra!
Länk, för kort!
Tack för svar men står över om du inte säljer enbart uret för 1000:-. (Det skulle inte jag göra)
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Ville bara tacka seikoman87 för en riktigt grym klocka och en snabb och trevlig dialog vid köpet av densamma! +++++ till dig!

//Daniel
 
Topp