• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko SKX 009 vs snzf15k1?

Vilken?

• SKX 009

Röster: 18 85.7%
  • snzf15

Röster: 3 14.3%

• Totala väljare
    21

Kessler

Guld
2-Faktor
Skx 009 behöver väl ingen närmare presentation. Gillar pepsi bezel. Så hittade snzf15 som ju är väldigt lik och gillade att Water resist står i vitt till skillnad mot Skx.

Men vad skiljer dessa två åt mer exakt? Vet att skx har 200m wr och snzf15 100m wr men det är ointressant för mig, är ingen dykare, badar knappt.

Kan en del om skx och vet att det är bra klockor. Men snzf15 hade jag inte ens hört talas om innan men skulle vara kul att ha något annorlunda som inte är lika vanlig.

Skiljer sig färgerna åt? Svårt att se på bilder. Tycker det röda verkar mörkare och snyggare på skx.

Vilken skx009 ska man köpa på creationwatches f.ö? Finns massa olika men som ser likadana ut.

Vilken hade ni köpt? Är snzf15k1 något att ha?

SI_20180223_124244.jpg
SI_20180223_124214.jpg

Jag har haft både skx och snzf. Spontant tycker jag inte det skiljer sig åt så mycket rent kvalitetsmässigt. Eftersom du inte dyker är skruvad krona inte relevant. Tidshållningen skilde sig inte så mycket mellan mina heller.

Jag säger, i den prisklassen, köp den du tycker är snyggast. Eller båda och sälj en av dem. På K&S får du mer än vad du gav för en ny skx :rolleyes:

Lycka till!

Jag har haft både skx och snzf. Spontant tycker jag inte det skiljer sig åt så mycket rent kvalitetsmässigt. Eftersom du inte dyker är skruvad krona inte relevant. Tidshållningen skilde sig inte så mycket mellan mina heller.

Jag säger, i den prisklassen, köp den du tycker är snyggast. Eller båda och sälj en av dem. På K&S får du mer än vad du gav för en ny skx :rolleyes:

Lycka till!
Ok tack för svar.

Det som talar emot SNZF just nu är att jag tycker det röda ser snyggare ut på SKX, gillar även baksidan bättre på SKX, att jag inte vet så mycket om den men vet att SKX har bra rykte. Att SKX är 200m WR gör som jag skrev innan inte så mycket men det är ju till dess fördel. Vad är skillnaderna förutom utseendet? Urverk?

Det som talar för är att jag tycker att den i övrigt är lite snyggare. Den är någon hundring billigare och tänkte isf. kanske köpa den+en SNK369 kanske fast då har jag 3 seikos av 7 klockor totalt hehe.

Off topic men finns SNK369 i olika storlekar? Står 38mm på vissa sidor och 41mm på andra. Tänkte köpa den från skywatches isf. där står det 41mm men å andra sidan står det 11mm på band width!? Så vet inte om man kan lita på det. Väljer jag SKX så får det räcka med en klocka tills vidare.

Har också haft båda, men sålde SNZF (dock svart modell) till förmån för en SKX007a. SNZF känns riktig genuin och hade jag inte varit så nördig att jag tvungen att ha både 007 och 009 hade jag säkert behållit den också. Men man måste vara lite resonlig i sitt samlande ibland också :D Så köp den du gillar bäst, och tröttnar du kan den lätt säljas på här på K&S.

20180227_154601.png

Nu har denna blandat sig in i striden också. Tips på fler automatiska under 2000kr med pepsi-bezel?

Lutar åt Orient nu då jag redan har en Seiko 5 men inget från Orient.

Tillbaka
Topp