• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SKX

Felan

Omega
Hej alla KSare,

Jag har sedan en lutat mot att köpa mig en Seiko, en SKX009 närmare bestämt, som en gate-way in i dykarurens fantastiska värld. Jag kollat in en del svenska sidor och jag tycker mig, till min besvikelse, ofta se att just SKX-modellerna är slutsålda eller "inte tillgängliga".

Nu till min fråga - Har Seiko slutat tillverka SKX-modellerna eller är det bara stor efterfrågan?

Jag vill också passa på att önska alla som läser detta en god jul och tacka för ett grymt forum! :happyhappy:
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Kolla runt lite på utländska sidor/ebay så finns det nog en del kvar. Kolla t ex skywatches från singapore, har för mig att dem hade en del för inte länge sedan
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Grattis till ett smart val av klocka! Fantastisk klocka för pengen.:)
Du har redan fått svar på din fråga men rekommenderar att du kompletterar ditt köp med en snyggare vridring (Dave Murphy eller Yobookies har sk coin edge-bezel).
1-jpg.263175
 

Felan

Omega
Grattis till ett smart val av klocka! Fantastisk klocka för pengen.:)
Du har redan fått svar på din fråga men rekommenderar att du kompletterar ditt köp med en snyggare vridring (Dave Murphy eller Yobookies har sk coin edge-bezel).
1-jpg.263175
Vilken skönhet! :happyhappy:
Det ska absolut kollas upp! Har du något tips var jag ska köpa nato-band?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Vilken skönhet! :happyhappy:
Det ska absolut kollas upp! Har du något tips var jag ska köpa nato-band?
Tack!
Beror på vad du gillar i ett NATO.
Jag gillar XII NATO Strap från natostrapco.com. Fin struktur på banden och lite extra tjocka (bygger lite för mycket på höjden under klockan så jag har kapat av det). Tyvärr verkar det mörkblåa vara slutsålt.
00c-jpg.367306

0927n-jpg.395525

En annan favorit är detta NATO i 100% bomull. Fanns tidigare på Stylechrono.se, men den sidan verkar inte fungera längre. Märket heter iaf Rhein Fils. Riktigt skön känsla på bandet.
00000000000000000000000000000000005-jpg.413121

59288767-origpic-a675d2-jpg.427942


Annars hittar du schyssta NATO:n hos Singular Straps. Detta premiumbandet är riktigt snyggt (men jag tycker att metalldelarna är lite för stora, men jag vet att många gillar dessa).
353488-fb972f3103bf4877bb4f5296718b00db.jpeg
 
Senast ändrad:

Felan

Omega
Tack!
Beror på vad du gillar i ett NATO.
Jag gillar XII NATO Strap från natostrapco.com. Fin struktur på banden och lite extra tjocka (bygger lite för mycket på höjden under klockan så jag har kapat av det). Tyvärr verkar det mörkblåa vara slutsålt.
00c-jpg.367306

0927n-jpg.395525

En annan favorit är detta NATO i 100% bomull. Fanns tidigare på Stylechrono.se, men den sidan verkar inte fungera längre. Märket heter iaf Rhein Fils. Riktigt skön känsla på bandet.
00000000000000000000000000000000005-jpg.413121

59288767-origpic-a675d2-jpg.427942


Annars hittar du schyssta NATO:n hos Singular Straps. Detta premiumbandet är riktigt snyggt (men jag tycker att metalldelarna är lite för stora, men jag vet att många gillar dessa).
353488-fb972f3103bf4877bb4f5296718b00db.jpeg
Tack för ett otroligt utförligt svar! Nato-band verkar vara en hel vetenskap.... :)
Jag får helt enkelt beställa hem ett par olika och se vad som faller mig i smaken!
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Grattis till ett smart val av klocka! Fantastisk klocka för pengen.:)
Du har redan fått svar på din fråga men rekommenderar att du kompletterar ditt köp med en snyggare vridring (Dave Murphy eller Yobookies har sk coin edge-bezel).
1-jpg.263175


Exakt vilken bezel är det där? Yobokies eller dave murphy?
 
Ah vad kul, har precis köpt en SKX009J som dimper ner i brevlådan i dagarna.
Slänger upp bilder sen.
Ännu roligare att veta att de inte tillverkas längre.
Den här tråden skall subbas.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Vart köper man SKX009 bäst idag? Kan man lita på Creationwatches - som tar 2k för en J-version? Tillkommer tull/moms?

Vill ej ha en med snedcentrerade index och såna måndagsex.
 

Felan

Omega
Vart köper man SKX009 bäst idag? Kan man lita på Creationwatches - som tar 2k för en J-version? Tillkommer tull/moms?

Vill ej ha en med snedcentrerade index och såna måndagsex.

Jag tror CW är det bästa alternativet eftersom Seiko har slutat tillverka SKX-klockorna, jag har dessutom läst mycket gott om dem så du behöver nog inte vara rädd för något måndagsexemplar. Nackdelen är att du kan åka på moms/tull om du har otur.

Jag hade du turen som hittade en säljare här på KS så ett tips är att hålla ett öga på annonserna.
 

Antonn

Breitling
2-Faktor
Jag tror CW är det bästa alternativet eftersom Seiko har slutat tillverka SKX-klockorna, jag har dessutom läst mycket gott om dem så du behöver nog inte vara rädd för något måndagsexemplar. Nackdelen är att du kan åka på moms/tull om du har otur.

Jag hade du turen som hittade en säljare här på KS så ett tips är att hålla ett öga på annonserna.
Hur mkt kan tull/moms röra sig om?
 

Mr. T

Breitling
Jag har beställt en skx007 från Creationwatches som just landat hos tullen.
Kan återkomma om vad eländet gick på.
 

Felan

Omega
Efter att ha läst runt lite på KS verkar det typ vara 50/50. Skulle rekommendera att kolla runt i annonserna här, alternativt skriva vad du letar efter på "Köpes". Finns många som sitter på fina Seikos som de vill sälja:)

Ping @Mr Pink ;)
 
Topp