• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007 säljs inte längre?

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Hej! Jag tänkte höra lite ifall någon kan redogöra för varför seiko skx007 inte säljs längre hos creationwatches.com eller andra handlare? Det står bara "out of stock" osv. Nu går bara skx007:an att köpa dyrt från sverige eller amazon. 2000 kr var billigaste jag hittade på amazon :(.
Jag är sugen på en med länk, oyster eller jubilee. Någon som kan tipsa om var den kan tänkas säljas? Eller är det så att man får betala 2000kr+ för en skx007:a nu får tiden?

Mvh
 

Buffi

Panerai
Blir intressant att se vad de lanserar senare istället för skx007. Det var ju en rätt populär modell, så dom borde ju lansera något roligt som tar över efter den tycker man.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har en kompis som köpte en 009 för ca 1500 ink tull nyligen. Ganska säker att det var på creations?!
Den nya är väl en remake/reissue på gamla turtle. Allt det här kan seikogänget, knacka på i seikotråden så hittar du säkert svaret du letar efter.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det får jag göra, eller är 2000 ca ett okej nypris för en skx007:a?
Vad tycker du själv? 2000kr för en sådan klocka anser jag är riktigt billigt.
Vad jämför du med?
Vad anser du att du vill betala, det har ju inte vart astronomiska prisvariationer på de som kommer från Singapore tex.

Jag köpte ett gäng tidigare i år åt mig och kollegor, vi hamnade på strax under 2000kr med länk och alla avgifter.

Kolla på prisjakt där hittar du fler ställe som säljer
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Med tanke på att den gått ur produktion känns det som att den kan bli svår att fynda på samma sätt som tidigare (även om det ska finnas en del kvar hos Seiko/distributör). Om du bor i Stockholm kan du gå till Klockmäster Fältöversten eller Globen och köpa en för 2400 och fixa en länk separat. Annars har jag för mig att Monster Watches har fått in K-versionen i lager igen nu i juni och även får in J-versionen under juli.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag gav 1400:- hos watchhubs sist jag köpte och det var den knappt värd. Bezelns "klick" känns som det utgörs av ett fastkladdat tuggummi och kronan går knappt att använda. Helt ärligt är den vansinnigt överreklamerad, gäller även Sumo. Har haft två stycken, en SKX007 och en 009 så det beror inte på det enskilda exemplaret heller tyvärr. Ska bli intressant att få känna på ersättaren.
 
  • Like
Reactions: BME

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Jag gav 1400:- hos watchhubs sist jag köpte och det var den knappt värd. Bezelns "klick" känns som det utgörs av ett fastkladdat tuggummi och kronan går knappt att använda. Helt ärligt är den vansinnigt överreklamerad, gäller även Sumo. Har haft två stycken, en SKX007 och en 009 så det beror inte på det enskilda exemplaret heller tyvärr. Ska bli intressant att få känna på ersättaren.
Tråkigt att höra! Det här med hur man uppfattar klockor kan ju och andra sidan vara väldigt olika, tidigare erfarenheter med klockor och så vidare tror jag spelar stor roll..
 

tissoter

Audemars
Jag gav 1400:- hos watchhubs sist jag köpte och det var den knappt värd. Bezelns "klick" känns som det utgörs av ett fastkladdat tuggummi och kronan går knappt att använda. Helt ärligt är den vansinnigt överreklamerad, gäller även Sumo. Har haft två stycken, en SKX007 och en 009 så det beror inte på det enskilda exemplaret heller tyvärr. Ska bli intressant att få känna på ersättaren.
Hmm, har inte så på min 009? Den snurrar bra tycker jag. Konstigt hur olika det vara :)
(Dock inte som Breitling eller Rolex jag haft men de kan man ju förstå :) )
 

tissoter

Audemars
Monster watches verkar ha inne! Allt verkar däremot stå på holländska (?) :/.
Kollade in hemsidan (Har ingen aning om det är seriöst eller inte så låter det vara osagt, men sidan gav inget professionellt intryck direkt men det kan ju vara bra för det)
Angående språket så finns det en flik som heter Talen till höger, där finns engelska :)
 

vhedlof

Omega
2-Faktor
Kollade in hemsidan (Har ingen aning om det är seriöst eller inte så låter det vara osagt, men sidan gav inget professionellt intryck direkt men det kan ju vara bra för det)
Angående språket så finns det en flik som heter Talen till höger, där finns engelska :)
Har ingen personlig erfarenhet av att handla därifrån, men har bara hört positivt om dem och skulle inte tveka att själv handla därifrån.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med tanke på att den gått ur produktion känns det som att den kan bli svår att fynda på samma sätt som tidigare (även om det ska finnas en del kvar hos Seiko/distributör). Om du bor i Stockholm kan du gå till Klockmäster Fältöversten eller Globen och köpa en för 2400 och fixa en länk separat. Annars har jag för mig att Monster Watches har fått in K-versionen i lager igen nu i juni och även får in J-versionen under juli.
En bra sammanfattning. Lite komiskt att vi inte visste att de sålde till specialpris, jäklar vad många de hade kunnat sälja senaste halvåret för 2400kr om folk hade vetat om det.
 

Kson

Patek
2-Faktor
20160626_211334.jpg

Tur att jag har 2 :cool:.
 
Topp