• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007 startar inte

Richard1987

Panerai
Hej!
Beställde en seiko skx007 från creationwatches, fick hem den idag...har nu skakat så jag är trött i armen men den startar ändå inte?!

Tips/trix eller fel på den?

Tack på förhand!

Mvh
Richard
 

M.U

Rolex
Vad jag har förstått det som kan en del klockor från just creationwatches vara trasiga redan när man får dom? Men gör som @natovintage säger och testa att skruva upp kronan för att se om detta hjälper. Annars hade jag kontaktat dom omgående.
 

tomva1

Omega
007:an går inte att vrida upp genom att skruva kronan? Rätta mig om jag har fel :) Den brukar ticka igång bara man plockar upp den så reklamera tyvärr, skulle jag tro.
 

Richard1987

Panerai
Nje slog inte ihjäl den, knackade den mot handflatan rätt försiktigt..har läst något om någon fjäder som kan fastna (inte så bra koll?) och att det kunde hjälpa..så testade. Kommer inte ihåg vart jag läste det dock
 

Richard1987

Panerai
Någon som har koll på det här med att jag fick den att funka genom en lättare dunk i sidan? Vad är det som händer då? Hade problem med en äldre seiko förr som gick för fort (typ timmar per dygn) o fick då tipset att slå den lätt mot handflatan?
 

Richard1987

Panerai
Hej!
Mailade creationwatches och fick till svar att jag skulle göra precis som jag gjorde, "mailspring can get caught in one of the screws stod det". Klistrar in svaret här om fler har/kommer ha samma problem:

"
Sorry for the inconvenience please refer to this:

If your watch is still running fast or slow by a large margin or not
working as expected the most likely cause is that the mainspring may
have gotten itself caught on one of the screws inside the watch. To
get it freed up try this: Place the watch on your palm with the
crystal down and slap the watch. If this freed up the mainspring it
should start keeping good time.

more info here:
http://www.creationwatches.com/products/index.php?main_page=infopages&pages_id=49

If you still getting problem then please take it to Service Center
listed in warranty booklet they will check and if there is any problem
they will easily resolve it or inform us."
 
Topp