• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007

Riki87

Cartier
2-Faktor
Hej

Min seiko skx007 är 5 månader gammal. Har fungerat perfekt och hållit tiden fint. Idag när jag ställde in tiden och skaka lite på den så stannade den efter 30 sek. Den stannar medans jag skakar den också. Finns det något bra sätt att skruva upp den? Den borde väl inte bli så dålig efter några månader bara?
 

Moody

Rolex
SKX007 går inte att dra upp för hand, så du får helt enkelt bära den bara. När jag hade en brukade jag dock skaka lite på den tills den började röra på sig och sen sätta den på armen.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Så gjorde jag. Ställde in tiden gunga den lätt så den starta sen på armen. Men den stannar direkt. Har aldrig stanna såhär förrut
 
Senast ändrad:

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Kan vara något ”litet löjligt” fel? Kan absolut vara värt att låta en urmakare öppna och titta. Jag har en Seiko 5 där centrumskruven som håller rotorn hade gängat upp sig, drog försiktigt dit den igen och sen har den gått ”klockrent”:p
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Brukar detta hända av sig själv eller måste man har orsakt det?
Ny med automatiska klockor.


Kan vara något ”litet löjligt” fel? Kan absolut vara värt att låta en urmakare öppna och titta. Jag har en Seiko 5 där centrumskruven som håller rotorn hade gängat upp sig, drog försiktigt dit den igen och sen har den gått ”klockrent”:p
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Brukar detta hända av sig själv eller måste man har orsakt det?
Ny med automatiska klockor.
Allt kan hända. Klockan du har är fantastisk och oftast tålig som en krigsjeep, men! Den är billig och massproducerad så en ”lös skruv” eller något annat är inget som förvånar. En ”diagnos” behöver inte bli dyrt, skulle en större skada vara skedd är det nog inte lönsamt att repa. Köp då en ny och börja övningsmeka på denna.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Borde inte garantin täcka detta?




Allt kan hända. Klockan du har är fantastisk och oftast tålig som en krigsjeep, men! Den är billig och massproducerad så en ”lös skruv” eller något annat är inget som förvånar. En ”diagnos” behöver inte bli dyrt, skulle en större skada vara skedd är det nog inte lönsamt att repa. Köp då en ny och börja övningsmeka på denna.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Fick tillbaka klockan idag. De säger att de inte hittade något fel. Nu funkar den som vanligt. De säger den behövdes gunga några minuter så går den igång. Får se när den stannar ifall den kommer igång igen
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Nu när klockan stannde så kom din igång så fort jag gunga lite på den. Så fungerade den förrut. Kan de ha kommit åt något när de öppnade den så den blörjade funka igen?
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Nu när klockan stannde så kom din igång så fort jag gunga lite på den. Så fungerade den förrut. Kan de ha kommit åt något när de öppnade den så den blörjade funka igen?
Ibland behöver man göra det berömda seikoskaket under lite längre tid för att dra upp fjädern tillräckligt. Du kanske var för försiktig i början?. Om gångreserv är som den ska vara och klockan håller tiden inom specen så hade jag inte oroat mig mer.
 

Psykel

Patek
Seikos 7S26-verk kan "fastna" på det sättet ibland. Lösningen brukar vara att bestämt, men inte allt för hårt, slå klockan i handflatan med klockan nio-sidan neråt.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Nu räcker att man gungar den jätte lätt sä är den igång. Tiden håller den bra som innan.
Ska se ifall det händer igen så ska jag skaka de lite extra. Tack för tipsen!
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Nu räcker att man gungar den jätte lätt sä är den igång. Tiden håller den bra som innan.
Ska se ifall det händer igen så ska jag skaka de lite extra. Tack för tipsen!
 

pix87

Omega
Nu räcker att man gungar den jätte lätt sä är den igång. Tiden håller den bra som innan.
Ska se ifall det händer igen så ska jag skaka de lite extra. Tack för tipsen!
Fick du bra hjälp och service av urkompaniet när du hörde av dej om klockan? Stod dom för frakt och analys av klockan?
 

pix87

Omega
Fick du bra hjälp och kundservice av urkompaniet när du hörde av dej om klockan? Stod dom för frakt och analys av klockan? Tänker att funkar sådant fint så kan det vara värt att betala lite extra och beställa från en svensk sidan än att beställa från utlandet och inte få någon garanti alls ’typ’ (ska beställa en skx007)
 

Tobyponken

Cartier
Hoppas det är okej att jag lånar tråden lite?
Min skx007 inköpt i somras började gå väldigt långsamt. Ca 10 min i veckan. Lämnade in den till butiken och de skickade den till Seiko i Norge. Där byttes urverket.
Har inte haft den mer än nån dag så vet inte om det blev bättre men jag har upptäckt något konstigt. Den tickar inte alls lika högt när jag lägger den mot örat. Kan knappt höra den alls, dessutom så låter det som den är fylld med vätska när man rör på den.
Väldigt märkligt. Får bli en sväng tillbaka till affären.
Någon som har en kommentar och kanske en förklaring till ovanstående?
 
Topp