• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko SKX007J

PierreS

Cartier
Japanmodellen inköpt ny hösten 2012.
Klockan har moddats en del under tiden jag haft den men är nu återställd till originalutseende sånär som på vridringsilägget. Den är och helborstad istället för att ha polerade sidor som de har original, snyggare enligt mig :)

Den kommer i en Seikobox och sitter på en oysterlänk från Strapcode. Medföljer gör även ett nytt original gummiband, originalilägget till vridringen, ett rött BB-tributeilägg till vridringen, en BB-tribute tavla , en Oceandial tavla från Dagaz, en silverfärgad chapterring och mot tillägg, det svarta 22 mm breda Isofranebandet.
OBS Isofranebandet säljes inte separat förrän klockan sålts utan det :)

Klockan går som den ska och växlar datum och dag fint. Det finns en del hairlines på länken och även en del märken under bandhornen efter åtskilliga bandbyten men i övrigt finns inget att klaga på.

null_zpse529b0bb.jpg


null_zpsd2297325.jpg


null_zps09b8c0b7.jpg


null_zps4f1d0ab6.jpg


null_zps90b9c420.jpg


null_zps6231761c.jpg


null_zps90da51b7.jpg


Och så en bild som den ser ut med Oceandial-tavlan och silverfärgad chapterring monterat

null_zpsed521eec.jpg


Prisidé:

Exkl. Isofrane 1000:- skickat i Postens gröna

Inkl. Isofrane 1500:- skickat i Postens gröna

Jag och klockan finns i Stockholm/Älvsjö dagtid och kvällstid i Eskilstuna - Västeråstrakten.
 
Topp