• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx007k2 fjäder lossat behöver råd

Higgis

Omega
Köpte en seiko skx007k2 för ett halvår sedan och blev kär, efter att den gått lite sakta tänkte jag försöka justera detta :oops:(kollat så mycket jag kan hitta om det) när jag håller på för fullt med att justera och kolla noggrannheten vi någon app, hör jag ett läte och klockan stannar verkar som en fjäder under där man justera har flygit i väg(hittar inte den) är detta något man kan laga och vad tror ni det kostar? Tänkte ta mitt straff och beställa en ny men dom verkar svåra att hitta.
Om man ska köpa något liknande vad rekommenderar ni då?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Köp nytt verk. Kolla Ebay. Om inget napp, kolla Cousins. Kostar nog en dryg handfull hundringar skulle jag gissa.
 

Higgis

Omega
Är det bara att söka på 7S26-0020? Söker jag på 7S26 så kommer det klockor där kronan sitter kl 3 men på 007 sitter den vid 4
 

Higgis

Omega
Har nu beställt och byt verk. Men efter att jag bestält verket började jag kolla på det som satt i och googla lite och kom fram till att det är balans hjulet (tror det heter så) som strular, såg att man kan köpa begagnade för någon hundralapp är det svårt att byta eller vad tar urmakaren för det? Är det värt att göra det? Finns det någon marknad för dessa ur verk?
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Har nu beställt och byt verk. Men efter att jag bestält verket började jag kolla på det som satt i och googla lite och kom fram till att det är balans hjulet (tror det heter så) som strular, såg att man kan köpa begagnade för någon hundralapp är det svårt att byta eller vad tar urmakaren för det? Är det värt att göra det? Finns det någon marknad för dessa ur verk?
Nej, det är inget svårt att byta. Det finns youtube filmer som du kan studera. Kolla bara var du har juvelen innan du sätter i fjädern så kommer det att gå bra.
(Men vis av egen erfarenhet så måste jag fråga, är du säker på att det bara är det dom är felet?)
 
Topp