• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx009 på leather strap! Hiss eller Diss!?

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Som rubriken lyder! Vad tycker ni!? Seiko SKX009 på leather strap! Hiss eller Diss!?
tmp_11520-DSC_02192002165858.JPG
tmp_11520-DSC_0220300664933.JPG
tmp_11520-DSC_0221199390698.JPG
tmp_11520-DSC_0218-1112789499.JPG
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
I princip hiss, men just på den specifika strapen diss. Skulle satsa på något lite mer ruffigt.
Ja jag har tänkt det, slitet äldre look. Men brunt ska det va i alla fall :) men funderar på om man skulle köpt en 007a. Kanske går hem ännu bättre på leather strap!? Och köra super oyster på denna!?
 

Fanboy

Cartier
Tyvärr diss, försökt med skx 007 antal gånger men lika besviken varje gång. Tycker annars dykare gör sig fint på ett bra läder :)
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Någon som har nått bra tips var jag kan få tag i ett fint läder strap, slitet vintage look 22mm.?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hiss men diss. Tycker inte den gör sig på nato. Tror dock den gör sig bra på vanligt läderband.
Kolla med någon av forumets snidare, jag har provat två och är nöjd med bådas kreationer.

Bifogar en inspirationsbild avseende dykare på läder.
image.jpeg
 

snajgel

Panerai
Hiss men diss. Tycker inte den gör sig på nato. Tror dock den gör sig bra på vanligt läderband.
Kolla med någon av forumets snidare, jag har provat två och är nöjd med bådas kreationer.

Bifogar en inspirationsbild avseende dykare på läder.
image.jpeg
Lite OT, min CWC har fasta bandstift.
Hur har du fått på något annat än nato på den där?
 
Topp