• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx009 på leather strap! Hiss eller Diss!?

Ormet

Panerai
2-Faktor
Det är något med den som jag inte riktigt gillar, ser lite plastigt ut på något sätt, kanske för mörkbrunt för min smak men allt det kan vara bilden som gör det. Annars kan nog patinan bli rätt schysst efter ett tag. Har ett brunt nato från singularstraps (honungs-varianten) på en SKX007 som jag kör med emellanåt, på bilden är det ett helt nytt till vänster och den högra har nog använts till och från under 1-2 år.
 

Bilagor

  • skx007nato.jpg
    skx007nato.jpg
    69.8 KB · Visningar: 76

snajgel

Panerai
Finns straps att köpa för klockor med fasta bandstift. Tror man får limma fast det runt stiften. Annars kan du be någon av forumets egna strapguro som kanske kan fixa ett läderstrap till dig :D

@Camo00 har löst det till mig. Mycket nöjd. Fick låna ut klockan till honom, sen fick den saneras men det var det värt.

Provat typen band för fasta stift tidigare men det föll mig inte i smaken. Detta är dock hyfsat definitivt.........

Misstänkte att det va en specialare, hoppades på att du hittat någon som hade borrat ur de fasta stiften och ersatt dom med vanliga.
Vill så gärna sätta gummi på CWC'n! :)
 
Topp