• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko skx009 stannar titt som tätt

Toftich

Rolex
2-Faktor
Tog på mig skx'n idag efter ca tre timmars användande märkte jag att klockan stod still.knackar man till klockan går den tio -femton sek för att sedan stanna igen.någon som har något tips om vad felet kan vara?
 

Exxet

Rolex
Kan vara något med balansen som har hakat upp sig, har läst att vissa 7s26 verk kan göra så, ett tips jag har läst är att daska klockan lätt i handflatan, med kl 9 mot handflatan, det här görs på egen risk, uppmanar ingen att göra så, men en del har tydligen fått klockan att fungera igen på det viset.
Stud.jpg
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Kan vara något med balansen som har hakat upp sig, har läst att vissa 7s26 verk kan göra så, ett tips jag har läst är att daska klockan lätt i handflatan, med kl 9 mot handflatan, det här görs


på egen risk, uppmanar ingen att göra så, men en del har tydligen fått klockan att fungera igen på det viset.
Stud.jpg
De får bli en liten dunk när jag kommer hem:)
 
Topp