• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad SEIKO: SKX031 byggsats och Urchin "SKX031"

SÅLD!!!
IMG_0499.JPG
SÅLD !!!
Först ut en byggsats för den som vill pilla lite. Delar till en komplett SKX031 som jag aldrig kommer färdigställa då jag byggt ihop två perfekta exemplar.
Består av:
Boett i begagnat skick. Med ny original insert och fint glas. Behöver lite kärlek och polering. Det bästa är att jag lyckats skaka fram glasgasket, boetpackning och ny krona. Dessa kommer ommonterade med det ger bästa förutsättningarna att få ihop en tät klocka. Klickkulan måste fixas. Bezelgasket kommer också separat.
Original Seiko gummi.
Aftermarket oyster i bra skick men i delar som jag köpte den. Skruvarna har kärvat lite och föregående ägare gav upp. Själv har jag aldrig försökt. Men olja och tålamod borde funka.
Begagnat original tavla med patina.
Begagnade originalvisare med patina.
Grön aftermarket Kermit insert.
Två fungerande verk som kommit från tidigare SKX031 renoveringar. Jag står för att ett verk funkar 100%. Så har jag lite säkerhetsmarginaler. Jag hade dock satsat på nytt verk som jag själv gjort tidigare. Finns hos Yobokies. Så allt som allt en möjlighet att få fram en toppfin klocka.
Pris: 700kr

Sea Urchin SKX031 moddad
IMG_0500.JPG

I min frustration över att (innan jag fick fram packningar) aldrig fick ihop täta SKX031:eek:r byggde jag denna kompromiss. En Sea Urchin moddad att se ut som en 031:a. Nu har jag löst problemet och denna är lite överflödig. Fin patina på tavla. Originaltavla och visare kommer med. Reservation för att tim- och minutvisare inte har perfekt line up. Är du känslig måste timvisare justeras något. Se bild.
Pris: 1500kr

Inga returer och köpare står för valfritt sätt att skicka med posten.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp