• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

helickz

Breitling
Hej,

Har precis fått tag på en Seiko SKX031 med läderband. Skulle nu vilja köpa till en stållänk och efter lite googling har jag kommit fram till att det är en djungel med varierande priser och säkerligen kvalité på länkar. Vad jag har förstått så ska jag köpa en 22mm-länk till denna.

Har ni några tips på bra sidor som säljer eller länkar som ni vet är bra och hade passat min nya klocka?

Uppskattar alla tips.
Stort tack på förhand!
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Gammalt inlägg men flikar ändå in med att Strapcode inte har några boettanpassade länkar, bara "straight end". Det finns idag ingen som säljer länkar till SKX031/33 med solida ändlänkar. Dessvärre är det svårt att få tag i originallänken som enligt mig är det bästa alternativet. Så det enda alternativet är nog att leta reda på en aftermarket-länk som verkar OK. En snabb sökning efter "skx031 bracelet" på eBay gav en del träffar men jag kan inte säga vilken som kan tänkas vara bäst.
 

tomasjo

Breitling
2-Faktor
Hej!
Provar att bumpa det här inlägget för att ställa en nybörjarfråga. Om jag har orignallänken till SKX031, skulle det då vara möjligt att köpa en solid länk från Strapcode och montera ihop med ändlänkarna från originallänken? Är det något man kan göra med bara bandverktyg?
Stort tack på förhand!
 

Rixard

Cartier
Hej!
Provar att bumpa det här inlägget för att ställa en nybörjarfråga. Om jag har orignallänken till SKX031, skulle det då vara möjligt att köpa en solid länk från Strapcode och montera ihop med ändlänkarna från originallänken? Är det något man kan göra med bara bandverktyg?
Stort tack på förhand!
Hej, jag beställde en från Yobokies som passade med original ändlänkarna. Det som är viktigt att kolla är att sista länkbiten på armbandet passar i ändlänken. Jag vet inte ifall Strapcode har någon som passar. Maila direkt till Yobokies för att kolla om han har något.
 

tomasjo

Breitling
2-Faktor
Hej, jag beställde en från Yobokies som passade med original ändlänkarna. Det som är viktigt att kolla är att sista länkbiten på armbandet passar i ändlänken. Jag vet inte ifall Strapcode har någon som passar. Maila direkt till Yobokies för att kolla om han har något.
Perfekt. Tusen tack!
 

Justdix

Cartier
2-Faktor
Jag testa ett strapcode jubilee till en skx007 på min skx031. Det verkar som det passar skapligt iaf
20180903_142131.jpg
 
Topp