• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SKX031

givetvis

Omega
Tjena,
Har länge suktat efter en sub-liknande klocka,
dessvärre pga limiterad budget kan jag inte välja å vraka. Så en klocka som verkligen fallit mig i smaken är en SKX 031 (främst pga den är 39mm).
Men den verkar vara slut överallt och tillverkas ej längre (?). Den enda sidan jag kan hitta den på är bluedial.com.
Sidan ringer lite varningsklockor i mina öron, men samtidigt ser jag på flera andra stora forum så har folk sagt den är äkta/fått sina varor. Så vad säger ni? Alt. vet ni någon annan som har den?
Ps. är redan medveten om 007'an, men suktar främst efter 031'an. Ds.
Ursäktar om jag lagt denna fel, var kluven om denna fråga behövde en egen tråde , men nåväl. :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Skulle vara mycket överraskad om det gick att beställa den. Den slutades ju tillverkas för 10-15 år sedan. Dessutom verkar ju add to cart leda till en eBay länk?

Fast med paypal så kanske det bara är att chansa.
 

givetvis

Omega
Dessutom verkar ju add to cart leda till en eBay länk
Gud, det märkte jag inte ens. Har jobbat hela dagen och inte hunnit märka det. Verkar ju i så fall som att det inte går. Surt, hittade den f.ö på en auktion på eBay, så hoppet finns i alla fall. Skulle någon mot förmodan ha klockan liggandes hemma är jag mer än intresserad f.ö.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Personligen tycker jag att den är rätt tråkig. Vad har du för budget? För typ 5 får du en SBCM023, Prospex, +-20 sekunder/år, evighetskalender, 38mm, 200m och mycket roligare.
 

givetvis

Omega
Håll dig borta från filiperna bara
Menar du filippinerna? För ja, de två på eBay jag kunde hitta var just därifrån, så känns lite osäkert.
image.jpeg

Personligen tycker jag att den är rätt tråkig. Vad har du för budget? För typ 5 får du en SBCM023, Prospex, +-20 sekunder/år, evighetskalender, 38mm, 200m och mycket roligare.
Alright, min budget är dessvärre runt 2 lök, detta pga sparar för fullt inför en resa, men vill ha en schysst dykarklocka inför det. Men nåväl, den du länka var grymt snygg, men dessvärre utanför budget.. :( Har du förslag på Seikodykare i min prisklass och liknande utförande är det bara att köra på.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snackar vi rikiga dykare så är det skx007/009 som gäller för 2k. Utöver det så funkar ju vilken 100m SEIKO som helst för vanlig simning, till exempel SNZG15 eller SNZH55.

Och som Fujoor sa, undvik absolut Filippinerna när det gäller SEIKO.
 

givetvis

Omega
Snackar vi rikiga dykare så är det skx007/009 som gäller för 2k. Utöver det så funkar ju vilken 100m SEIKO som helst för vanlig simning, till exempel SNZG15 eller SNZH55.

Och som Fujoor sa, undvik absolut Filippinerna när det gäller SEIKO.
Alright, 100m räcker fint för mig. De dyken jag kommer göra på resan blir antagligen bara neråt 30 meter. Men ja, SKX007'an är ju klart med i leken, men är något med utseendet på den jag inte helt klickar med - tråkigt nog. :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alright, 100m räcker fint för mig. De dyken jag kommer göra på resan blir antagligen bara neråt 30 meter. Men ja, SKX007'an är ju klart med i leken, men är något med utseendet på den jag inte helt klickar med - tråkigt nog. :(
Ska du dyka ner till 30m så är du ju värd en dykarklocka kan man tycka och inte en som "bara" klarar 100m och saknar bra lume. :D

59a41a9e834ae33fc5546efd.jpg

img130680-citizen-myzhki-chasovnik.JPG

Citizen har NY0040 i olika färger, rätt OK och kostar typ 1500kr. Har för mig den är 39-40mm.

Orient-Mako-Diver-USA-aBlogtoWatch-16.jpg

Orient Mako finns ju också. Populär modell och också typ 1500-2000kr.
Seriouswatches.com säljer Orient inom EU.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Menar du filippinerna? För ja, de två på eBay jag kunde hitta var just därifrån, så känns lite osäkert.

Alright, min budget är dessvärre runt 2 lök, detta pga sparar för fullt inför en resa, men vill ha en schysst dykarklocka inför det. Men nåväl, den du länka var grymt snygg, men dessvärre utanför budget.. :( Har du förslag på Seikodykare i min prisklass och liknande utförande är det bara att köra på.

Sjysst stavning jag fick till på Filippinerna :)

Kolla annars skx013 på skywatches. 38 mm version av skx007. Åtminstone dyksäker :)

Här är länken.

Dessutom går 031/33 dyrare än din budget i dagsläget. Dom är svårhittade i originalskick.
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Runt 2 papp och subliknande?
Orient Ray 2
images (3).jpg

41 mm.
Hackande verk.
Uppdaterad bezel till 120 klick.
Ingen extra krona
Ganska exakt 2k

Nya Mako USA med samma verk kan vara ett alternativ men den är dyrare och säljs bara på andra sidan ankdammen (skickas inte hit).
Sellingpoints är Safir på toppen och solida ändlänkar.
aa0200cw.png


Ska man vara än mer speciell så letar man reda på en King Master wz0241er.
imagesOFE45ZBG.jpg

Fast hittar man en sån så skickar man pm till mig så jag får köpa den istället.

Själv köper man en Ray 2. Smidigt och enkelt om de nu inte fortfarande är slutsålda överallt.

M-force går att hitta strax över 2k men den är 46mm och inte sublik på nåt sätt.
Bättre på allt med iso-certar, safir, och samma verkserie som i exempelvis Sat Diver (och Orient Star).
images65A1LVND.jpg





(Finns några äldre Orienter som är än mer lika en sub men jag vågar inte posta dem då det kommer bli upplopp på forumet. )
 
Senast ändrad:
Topp