• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko släpper "mini" turtles

Jodisalt

Rolex
Seiko släpper nya turtles, Mini :) 42.3mm. Vad tycker ni? Själv blev jag sugen på SRPC37K1 (den svarta i mitten, nr 3, bild)

Källa: https://www.seiko-prospex.com/sea
http://wornandwound.com/seiko-relea...1-srpc39k1-srpc41k1-two-new-turtle-colorways/

Bild:

Mini Turtles.png




 
Senast ändrad:

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den gråtavlade var riktigt fin. Men fattar jag rätt att det är den ”gamla” storleken? Alltså samma som min PADI?
1EB60B67-563D-4AA6-874E-B6A65891ECBE.jpeg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Oj! stora nyheter. I min värld då vill säga...
Svarttavlade med svart insert samt blå och Padiversion om jag förstår rätt.
Boetten är lite annorlunda också. Ser fint ut.

Undrar om bandbredden blir 20mm? Verkar så.

Den gråtavlade var riktigt fin. Men fattar jag rätt att det är den ”gamla” storleken? Alltså samma som min PADI?
1EB60B67-563D-4AA6-874E-B6A65891ECBE.jpeg
Ja, den gråtavlade sägs ju vara en ny färgvariation för den japanska marknaden av den befintliga stora modellen. Jag hade gärna haft den nya lilla i grått.

Den svarta på svarta strapen frestas jag lägga mig till med.
 
Senast ändrad:

Mackans

Breitling
Jag tror många uppskattar ett lite mindre alternativ till sköldpaddan och jag hoppas verkligen den gör sig bättre irl. Men... varför bubbla och krona klockan 3? Nu ser den ju tyvärr bara uppblåst ut.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Framgår detta nånstans? Det är ju typ det viktigaste för mig. Orkar inte ut och leta en hel uppsättning 22mm straps också nu när man äntligen har ett gäng 20mm...
Nej inte framgår. Det verkar så tycker jag eftersom det ser ut på bilderna som det skulle kunna vara det. Det ser inte ut som 22 om klockan är 42,3. Men det är bara en bild man sett hittills.
 

MAGNETO

Omega
Intressant! Den blå var ju riktigt fin. Dock hade jag som någon skrev ovan hellre sett en på 40 mm. Kronan gör sig nog även bättre kl. 4 imo.
 

Sorubim

Audemars
Nya lill-sköldpaddan vore ju skitcool med orange tavla. Som en liten poorman's Doxa sub. :hungry::cool:

Förresten... Har Seiko slutat med oranga tavlor? Kan bara minnas att jag har sett det på vintage (och så oranga Sumon då, men det är ju några år sedan).
 

AB

Panerai
2-Faktor

URsinne

Audemars
2-Faktor
Är nog med jag med om det blir vettigt pris.

(StorTurtlen kommer i pvd-version också såg jag)

Jag tror inte 42,3 kommer att upplevas särskilt stort av någon eftersom den fullstora bärs så pass mindre än bredden säger. Längdmåttet är högst rimligt på den stora (47mm) och nästan viktigare än bredden på klockan och den här lär snarare bli mindre än större även på längden. Borde bli perfekt.
 
Senast ändrad:
Topp