• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko släpper "mini" turtles

Crispie

Rolex
Jag har hållt mig utanför klocksvängen ett tag och missat mini-turteln. Gick förbi stjärnurmakarna idag och såg den blåa och padin. Tyckte de såg riktigt bra ut. Bättre i verkligheten än på bilder enligt mig. Jag hade turteln förut men mina handleder klarade inte av tyngden och storleken (pga. små och tidigare skada).

Nu har jag det här välbekanta suget i magen (ni vet, "köper-jag-inte-en-nu-kommer-jag-aldrig-bli-lycklig"). Så, är klockmagasinet.se pålitliga?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag har hållt mig utanför klocksvängen ett tag och missat mini-turteln. Gick förbi stjärnurmakarna idag och såg den blåa och padin. Tyckte de såg riktigt bra ut. Bättre i verkligheten än på bilder enligt mig. Jag hade turteln förut men mina handleder klarade inte av tyngden och storleken (pga. små och tidigare skada).

Nu har jag det här välbekanta suget i magen (ni vet, "köper-jag-inte-en-nu-kommer-jag-aldrig-bli-lycklig"). Så, är klockmagasinet.se pålitliga?

finns också en på K&S med en grym (och dyr) länk till med :)

https://klocksnack.se/threads/seiko-padi-mini-turtle.125138/
 

Crispie

Rolex

Buckshot

Panerai
Jag har hållt mig utanför klocksvängen ett tag och missat mini-turteln. Gick förbi stjärnurmakarna idag och såg den blåa och padin. Tyckte de såg riktigt bra ut. Bättre i verkligheten än på bilder enligt mig. Jag hade turteln förut men mina handleder klarade inte av tyngden och storleken (pga. små och tidigare skada).

Nu har jag det här välbekanta suget i magen (ni vet, "köper-jag-inte-en-nu-kommer-jag-aldrig-bli-lycklig"). Så, är klockmagasinet.se pålitliga?
Jag köpte en mini turtle padi från klockmagasinet utan problem. Dom ska vara officiell Seikoåterförsäjare i Finland.
 

Crispie

Rolex
Nu när mini-turteln är på väg hemåt funderar jag i mitt stilla sinne på om ett byte av bezel insert skulle kunna vara något. Alltid varit lite sugen på att testa keramisk insert. Sett att det finns till SKX, Sumo samt storebrorsan men verkar inte finnas någon till minisen. Någon som vet om någon av de andra inserten matchar? Förmodligen inte gissar jag, men slänger ut frågan ändå.
 

lofgreno

Audemars
Bokade Bali resa med tjejen i Söndags. Så rent ekonomiskt borde det ju sätta stopp för ev. nya klockköp.
MEN. Kom ju då på att jag inte har nån dykare. Visst, en G-Shock funkar ju alldeles utmärkt men man vill ju ha med sin en dykare kom jag på mig själv med att tänka. :D
Seiko 5 sports med 10 ATM är jag inte så sugen på och vanliga Turtle har jag haft men sålde då jag tyckte den var för stor.
Så nu jag helt oväntat snöat in på en SRPC41 då jag gillar färgkombon. Kan ju funka med en vanlig mini också men denna känns f*n rätt just nu.
Fyfan för mina taskiga impulser...
(Bild stulen från nätet)
seiko_5488869.jpg
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Bokade Bali resa med tjejen i Söndags. Så rent ekonomiskt borde det ju sätta stopp för ev. nya klockköp.
MEN. Kom ju då på att jag inte har nån dykare. Visst, en G-Shock funkar ju alldeles utmärkt men man vill ju ha med sin en dykare kom jag på mig själv med att tänka. :D
Seiko 5 sports med 10 ATM är jag inte så sugen på och vanliga Turtle har jag haft men sålde då jag tyckte den var för stor.
Så nu jag helt oväntat snöat in på en SRPC41 då jag gillar färgkombon. Kan ju funka med en vanlig mini också men denna känns f*n rätt just nu.
Fyfan för mina taskiga impulser...
(Bild stulen från nätet)
seiko_5488869.jpg
Har många gånger varit sugen på den...väldigt fin :oops:
 

Kristof

Omega
Köpte denna på länk här på forumet men lyckades inte få den att sitta bra. Något med längden på spännet som inte kändes bra. Klockan har däremot vuxit på mig och nu är jag på jakt efter en passande länk eller kanske ett gummi.. Någon som sitter på tips? :)
1CDFBD62-DF11-4A47-93CA-7905DCBA2182.jpeg
 
Topp