• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko SNDA57P1 - världens mest prisvärda kronograf? *bilder*

NewMexico

Omega
Fick just hem min Seiko kronograf SNDA57P1 och kan inte riktigt fatta hur denna klocka inte är mer populär. Visst, en Seiko RAF gen 2 är ju några steg snyggare men jag anser att de är för små! Denna mäter några mm större och är enligt mig helt perfekt storlek. Någon annan på forumet som sitter på en sån här? Under 1500 för en klocka med denna byggkvalitet är så prisvärt som en klocka kan bli. Lånade bilder, är ej lika vass fotograf.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Märke Seiko
Kön Herr
Serie Kronograf
Rörelse Kvarts
Boettmaterial Rostfri Stålboett
Boettstorlek 43mm
Tjocklek 11mm
Bakboett Rostfri Stålboett
Krona Standardkrona
Bezel Fast Bezel
Urtavla Svart
Markörer LumiBrite
Visare LumiBrite
Armband Nylon
Armband Färg Svart
Armband Längd 8 tum/ca. 20,3cm
Armband Bredd 22mm
Lås Tang Spänne
Vattentät 100M
Larm Nej
Kronograf Ja
Glas Härdad Mineral
Dag/Datum Ja
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Den gillade jag skarpt! Instämmer med föregående talare, in med lite egna wrist shots :)
 

NewMexico

Omega
Det är en bra dag idag. Ligger en 6s och väntar på mig på posten också, ska se om ajg kan få upp lite bilder med den i helgen.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Blev så inspirerad och tyckte den var snygg så jag har beställt en precis. Köpt på en indisk site så får se hur den indiska posten fungerar.... :)
 

barnefko

Omega
Är sugen på en också.
Har ni några bra tips ang beställning?
Kollade litet på longislandwatch men undrar om ni har fler tips att handla ifrån?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag googlade och hamnade hos discountshop.com där jag handlade.
Var de bra? Inga problem uppstod.
Var de snabba? Tog någon vecka så varken snabba eller långsamma.
Var de billigast? Ingen aning men tillräckligt för att jag skulle klicka i köp.
Skulle jag handla där igen? Tja, varför inte :)

Vet inte om du fick så bra svar på din fråga dock :)
 

NewMexico

Omega
Finns en från Italien på eBay nu med best offer som jag kollade på. 145 eur plus 10 frakt. Mer värt det än discount shop och strula med tullåterbetalning osv. 1270 från discountshop. Lycka till
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Finns en från Italien på eBay nu med best offer som jag kollade på. 145 eur plus 10 frakt. Mer värt det än discount shop och strula med tullåterbetalning osv. 1270 från discountshop. Lycka till
Ska kanske förtydliga att jag köpte från den indiska sidan då jag bor i Indien så jag slapp tullstrul mm.

På discountshop får man låda, kanske värt att nämna
Stämmer bra, missade säga det.
 

Omega87

Rolex
Den här får man kika närmre på! ;) Tack för upplysningen! Ser ut till att vara en riktigt prisvärd och läcker Seikosak!
 
Topp