• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko speedmaster mod

Kajser

Basic
Hej forumet! Det finns så mycket kunskap här så jag tänkte sätta er på prov.

Min svåger är extremt intresserad av en speedmaster pro. Tyvärr har han inte den typen av cashflow just nu, och jag är inte i stånd att köpa en åt honom. Det är ju inte han jag är gift med trots allt!

Men så tänkte jag att folk moddar ju sina Seikos till submariners stup i kvarten då borde man ju kunna göra om en till en speedmastermod. Det finns ju Seikos som liknar, tex ssb031 eller sndc99. Men mer eller mindre allt jag hittar om moddning rör dykare, typ skx007.

Är det allt som finns eller har jag bara inte hittat rätt sida? Eller är det något som gör det olämpligt att genomföra?

/Kaj

Det korta svaret är att det är jobbigt att byta tavla på kronografer så det gör man inte själv, oftast. :)
Mitt tips är att hitta en modell som ser bra ut från början istället.

Finns redan en speedmaster Seiko . 7A28 nånting . Kolla på speedmaster 7A28.
Eller t.o.m flera modeller?
tumblr_nb76ez7FYz1tni35do1_1280.jpg

7a28-7010, inte jättevanlig men cool.

Frågan är om han blir nöjd med nästan. .har själv lyckats lura mig själv några gånger.

edit: SBP001 är fin annars. :)

Senast ändrad:
Vet ej om tråden lever än men har en 7a28-702a Nos Mint skick

Bilagor

• D2CA6E6E-486A-4018-BF23-0E96770CDA22.jpeg
    D2CA6E6E-486A-4018-BF23-0E96770CDA22.jpeg
    172.1 KB · Visningar: 5
  • 10522A4E-9EA0-4C2A-8803-DD50F9AB81A9.jpeg
    10522A4E-9EA0-4C2A-8803-DD50F9AB81A9.jpeg
    221.8 KB · Visningar: 6
Yepp, dealar just nu med en kille från NL som är 7a fanatiker han har ngt jag vill ha, 7an är lite tunn/liten för att jag ska ge mig på och börja nyttja den jag har inte hjärta helt enkelt, Bättre den går till mer ambitiös ägare.
Men luften är fri så bud accepteras även om den inte ligger på FS här på forumet ännu.

Tillbaka
Topp