• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Sumo SPB103J1 - en video-recension

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Tjena!

Efter många om och men blev det äntligen dags för mig att köpa en Seiko Sumo! Har länge funderat på en på grund av dess lockande specs och häftig case design som jag alltid uppskattat, men alltid undvikit Sumon på grund av dess oroväckande 45mm diametero_O. Efter att ha hållit ögöna öppna en lång tid så råkade en SPB103 dyka upp för ett gott pris och då var det dags att köra. Man vet ju aldrig tills man provar. Haft sumon nu ca 6 månader och laddade nyss upp en recension på Youtube som går mera in på djupet :).

För det första måste jag säga att det är tydligt ett steg uppåt i kvalitet från billigare Seiko dykare. Allting känns väldigt robust och ytorna är jätte snygga. Tycker Sumons case är klart och tydligt bland dom finaste i dess prisklass. Väldigt unik design, men samtidigt så klassisk Seiko divers stil. Gröna färgen är bland de snyggaste jag sett på en klocka också. Dynamisk, djup grön som ändrar beroende på ljuset, men samtidigt väldigt läsbar som Seiko dykare alltid är.

Stora frågan: hur sitter den på min klena 16,5cm handled då? Jag måste medge att Seiko Sumon verkligen är stor. Det går inte att kringgå. Trots det så är den otroligt bekväm och fastän lug-to-lug måttet är 52mm, så sitter den hur bra som helst på min handled!

Går inte mera in på djupet här, men länkar videon hit för de som är intresserade :)

Som vanligt så fråga gärna ifall ni har frågor, jag svarar gärna (här eller på Youtube, helst på Youtube)

Ha det bra!
Anders

 
Topp