• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Seiko Superior 9983-8000 24900kr

SUL

Basic
Pris
24900kr
Beskrivning av objektet:
Seiko Superior 9983-8000
Tillverkad:
Juli 1978.
Skick: Exakt definition av begreppet NOS kan jag inte men min uppfattning som lekman är detta är NOS.
Signerad krona.

Urverk och gång:
Ställer in den vid skifte från sommar- till vintertid och omvänt och har aldrig behövt korrigera den däremellan. Specifikationer från fabrik från då den tillverkades är +/- 5 sekunder, dvs HAQ (High Accuracy Quartz) per år och jag har ingen anledning att betvivla att det inte skulle ligga i närheten av det fortfarande.

Övrigt:
Köpte denna inte för att använda utan för att lägga till samlingen så den är inte använd mer att jag provat den på armen ett par minuter, i övrigt har den legat i sin box sedan inköp och den har aldrig varit utomhus.
Ligger i den Seiko-box den kom i vid inköp, inte originalboxen (de är i trä) men tidsenlig.
Som historik kan nämnas att om jag inte misstar mig är detta klockan som @yonsson importerade till Sverige 2016: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-seiko-superior-9983.50979/.

Tillbaka
Topp