- Pris
- 8000
- Returpolicy
- Enl ök
- Bilder Skickat
- Ja
Dags för en liten sommarrensing i lådan.
Först ut, en fin vintagekronograf och riktig alleskönner: Nivada Chronomaster aviator sea diver OHPF!
En riktigt läcker sportkronograf i bra storlek, som alltså ansågs lika passande för flygare som för dykare när det begav dig runt 1970. Modellen kom i en lång rad versioner där denna har den populäraste märkningen på tavlan (Nivada), det finaste verket (valjoux 23!) och den roliga lollipopvisaren. Samma version har nyligen gjorts som remake.
Skicket är riktigt bra för en 50-åring. Det man kan anmärka på är några mycket ytliga repor på det ena nedre bandhornet och färgskiftningarna i lumen (som torde vara orörd). Dessutom servad på tidlösa ur i Uppsala år 2020. Ett riktigt bra exemplar om jag får säga det själv! Kommer på ett gammalt ”swiss made”-gummi i sport tropic-stil och med en hyggligt passande nivada-märkt länk som var NOS när jag köpte den.19500 18500 kr inkl frakt.
Nästa Nivada: en riktigt klassisk Antarctic. SÅLD!
Versionen är just den man vill ha, det vill säga densamma som på reklamen efter sydpolsexpeditionen 1955. Boetten är ganska bitig med feta bandhorn, och jag tycker att den funkar som ett roligt alternativ till jämnåriga sportklassiker som certina ds eller omega seamaster. Kommer på ett sånt där ”grodband”. Okänd servicehistorik och en del patina, se bilderna!4200 4000 kr rekat.
Först ut, en fin vintagekronograf och riktig alleskönner: Nivada Chronomaster aviator sea diver OHPF!
En riktigt läcker sportkronograf i bra storlek, som alltså ansågs lika passande för flygare som för dykare när det begav dig runt 1970. Modellen kom i en lång rad versioner där denna har den populäraste märkningen på tavlan (Nivada), det finaste verket (valjoux 23!) och den roliga lollipopvisaren. Samma version har nyligen gjorts som remake.
Skicket är riktigt bra för en 50-åring. Det man kan anmärka på är några mycket ytliga repor på det ena nedre bandhornet och färgskiftningarna i lumen (som torde vara orörd). Dessutom servad på tidlösa ur i Uppsala år 2020. Ett riktigt bra exemplar om jag får säga det själv! Kommer på ett gammalt ”swiss made”-gummi i sport tropic-stil och med en hyggligt passande nivada-märkt länk som var NOS när jag köpte den.
Nästa Nivada: en riktigt klassisk Antarctic. SÅLD!
Versionen är just den man vill ha, det vill säga densamma som på reklamen efter sydpolsexpeditionen 1955. Boetten är ganska bitig med feta bandhorn, och jag tycker att den funkar som ett roligt alternativ till jämnåriga sportklassiker som certina ds eller omega seamaster. Kommer på ett sånt där ”grodband”. Okänd servicehistorik och en del patina, se bilderna!
Ingen klocksamling är komplett utan en ohemul dykarklocka med orimliga specifikationer och den här tickar alla boxar.
8000 fraktat och klart.
Svarar gärna på frågor i pm och har drösvis med referenser efter 10 år på forumet. Inga byten denna gång.
/Fredrik
Senast ändrad: