• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Seiko vs Citizen?

_Danne_

Basic
En sak som min samling saknar är en dykare. Har funderat länge på vilken Seiko jag ska välja men nu dök det upp en ny utmanare, Citizen Promaster. Vilken ska man välja? Åsikter verkar gå isär. De två sakerna som drar mig till de båda är att de är automater och, kanske lite löjligt, kronans positionering "på sniskan". Vad ska man köra på!?!

Det där blev jag ju inte mycket klokare av =D
Det låter inte som att du har några särskilda krav då du verkar öppen för i stort sett allt men du vet väl ändå vad du gillar? Köp första bästa modell du tycker är snygg i så fall, både Seiko och Citizen har tusentals olika modeller och att kora vilken som är bäst går helt enkelt inte då vi alla har olika behov och preferenser.

Om du är ute efter specifika modelltips underlättar det om du talar om vad du letar efter mer än att det ska vara Seiko eller Citizen. Även Promasterserien finns i ett helt gäng olika utföranden.

Seiko Skx007 eller 009 om du vill ha automatiskt. Annars HSK's tips bra, köp begagnade på köp och sälj och om du inte gillar den sen så säljer du vidare.

Det låter inte som att du har några särskilda krav då du verkar öppen för i stort sett allt men du vet väl ändå vad du gillar? Köp första bästa modell du tycker är snygg i så fall, både Seiko och Citizen har tusentals olika modeller och att kora vilken som är bäst går helt enkelt inte då vi alla har olika behov och preferenser.

Om du är ute efter specifika modelltips underlättar det om du talar om vad du letar efter mer än att det ska vara Seiko eller Citizen. Även Promasterserien finns i ett helt gäng olika utföranden.

Jupp, väldigt öppen för förslag. Jag bryr mig inte så mycket om märke utan mer stil. Dykare med armband i stål med svepande sekundvisare. Dock kan jag tycka att vissa av seikos modeller har lite för liten urtavla och för tjock bezel .

Tillbaka
Topp