• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko vs Orient?!

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har ägt båda två. Måste säga att jag gillar Seikon bäst. Kanske pga avsaknaden av siffror på urtavlan?

Vad tycker ni?

Trevlig helg!
image.jpg
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Kvalitetskänslan är aningen bättre hos Seikon. 120 bezelklick mot Orientens 60 gör rätt mycket. Dag-(eller var det datum?)kronan kl 2 på Orienten är dock ett trevligt inslag.
 

Limpas

Cartier
Av de där två Seikon utan snack. Tycker inte om siffrorna på urtavlan på Makon. Jämför man med Orient Ray så blir det svårare, men Seikon vinner nog ändå rent utseendemässigt iallafall.
 

Wangensten

Panerai
SKX fra creationwatches, super oyster fra wjean28 og bezel inserts fra 10watches and you're good to go. Har en kompis med Orient'en og det ble solgt etter bare noen uker:wtf:
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Egentligen tycker jag det är fel klockor att jämföra.
Skx mot Ray hade i min modesta mening varit bättre.
Makon är mycket dressigare än seikon.
Båda klockorna är rätt. Med tanke på priset är väl båda att föredra.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Väääääldigt mycket klocka för pengarna men jag hade valt seikon alla dagar i veckan. Ingen pepsi för mig dock, svart bara svart.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Sedan måste jag göra ett tillägg till, just när det gäller Makon ser jag den inte som en finklocka jag var mest ute efter en billig och stryktålig klocka (vilket även stämmer för Seikon) :) problemet i detta fall med Seiko är att det inte är Orient ;)
 

POO

Panerai
Seiko alla dagar, låååång stamtavla och bara 100% toolklocka, inget onödigt designande, what not to like? Förutom den värdelösa länken dårå.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Seiko, lite före för mig. Iof aldrig testat en mako, borde jag nog ta och göra (den blå i sommar kanske) innan jag svarar säkert ;)
 

Weiss

Omega
Svår jämförelse; en rätt klassisk skapelse och en med lite mer personligt uttryck som tar ut svängarna. Det går väl inte att jämföra :bookworm:

Det får bli båda :rolleyes:
 
Topp