• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Boothroyd

Omega
Pris
5900
Returpolicy
24h
Bilder Skickat
  1. Ja
Slänger ut en intressekoll på min Wired AGAM601.

Kortfattad historia så släpptes denna klocka i begränsad upplaga i samband med MetalGear Solid 5, där sagda klocka figurerade friskt. Den är Baserad på Seiko's G757 5020 Sports 100 från tidigt 80-tal, även känd från Bond-rullen "Octopussy" med Roger Moore.

Wired i sig är ett sub-märke av Seiko som huvudsakligen säljer mer ekonomiska klockor riktade mot den yngre, japanska marknaden. I samband med MetalGear Solid 5 som släpptes 2015 så gick Wired in i ett samarbete med Spelstudion där de tog fram en fysisk klocka som producerades i en begränsad upplaga på endast 2500 enheter. Samtliga såldes ut snabbt och ett fåtal lottades ut via div. tävlingar. Den är med andra ord väldigt unik och jag har sett väldigt få bärare av klockan. Personligen är jag tveksam på att det finns särskilt många fler i Sverige, eller ens i Skandinavien. Så vill du ha en klocka som sticker ut så kan denna vara något för dig!

Min klocka är köpt från en kille från Finland som vann den genom en tävling över twitter, men från hans utsago så har den aldrig använts utan blev liggandes i förvar tills jag köpte den tidigt 2021. Bedömt på skicket så tvivlar jag inte på att den var oanvänd när den hamnade i min ägo.

Personligen har jag använt den flitigt, men den har trots det väldigt få spår av användning. De enda anmärkningar jag kan hitta på boetten är tydligt markerade på bild nedan.
Den sitter för närvarande på länk som är mycket sparsamt använd då jag huvudsakligen burit den på ett Nato-band (ej original som kom med klockan).

Klockan är komplett med samtliga tillbehör, se bild nedan. (OBS: Nato-bandet som kom med klockan glömde jag få med på bild, men det är ett kraftigare, svart band som är vad jag vet helt oanvänt.)


IMG-4211.jpg


Klockan den är baserad på, lånad från google:
1615472623611-jpg.467101


IMG-4213.jpg

IMG-4214.jpg

IMG-4215.jpg



Bifogar även en recenssion från TGV som kikar på en annan, icke begränsad utgåva med samma modul där han även går igenom klockans historia lite mer grundligt.


Bifogar lite specs taget från eBay:
Product Key Features

  • Bezel Color: Black
  • Caseback: Solid
  • Bezel Type: Screwed
  • Lug Width: 22 mm
  • Case Size: 42 mm
  • Case Material: Stainless Steel
  • Water Resistance: 100 m (10 ATM)
  • Band Color: Black
  • Band Width: 22 mm
  • Case Thickness: 13.8 mm
  • Band/Strap: Two-Piece Strap
  • Case Color: Silver
  • Watch Shape: Square
  • Style: Casual
  • Features: Water-Resistant, Date Indicator, Alarm, Compass, Day Indicator
  • Movement: Quartz
  • Band Material: Nylon
  • Display: Digital

Pris: 5.900:- ( Förut: 10.000:- ) Inkl spårbar frakt (Gäller inom Sverige) Prutat och klart.
Byten är heller inte av intresse.

Notera att denna är för tillfället med marginal billigast i världen, där de ligger ute på ebay för 20k+

Legal:

-Jag håller rätten att sälja till vem jag vill.

-Jag ansvarar inte för kurirens slarv.

-Jag erbjuder 24h ångerrätt, köparen betalar returfrakt och är ansvarig att klockan återlämnas i ursprungligt skick.

-Jag bär ansvaret att klockan stämmer enligt annonsen.

 
Senast ändrad:
Topp