- Pris
- Olika
- Returpolicy
- Vi löser något
Hejsan!
En liten (nu stor) rensning bland klockor som inte används. Traskan är köpt och importerad av mig direkt från deras hemsida och de båda Seiko-klockorna är köpta i somras här på forumet.
Alla klockorna är i toppenskick och har använts sparsamt! Köparen står för frakt, annars möter jag gärna upp medlemmar med goda referenser i Stockholm. Mina referenser hittar ni här Kjellhoften
Edit: Bara skriv om ni vill ha fler bilder!
Seiko SRPJ79 - 3500 kr
En limited edition mellan Seiko x Ultraseven - Ball klocka med riktigt schysst sunburst i tavlan som kommer i en fin box. Knappt använd och kan inte hitta några spår. Natobandet som kommer med är inte använt alls. (Jag skickar även med det gummiband som jag kört med denna klocka). Har sett folk som kör denna klocka på jubilee-länken från Seiko 5 GMT modellerna, riktigt snyggt!
SEIKO SLA023 - 18000 kr SÅLD
Älskar den här välpolerade dykaren från Seiko, men jag har två (en svart också) så denna får vandra vidare. Klockan är i toppenskick och är ca 1 år gammal. Upptäckte en liten fläck på tavlan i våras så jag lämnade in den under garanti och den fick då en service och en ny tavla som nu ser perfekt ut! Klockan kommer på länk samt ett svart gummi, men jag skickar även med ett blått waffle gummi som är som gjort för denna klocka:
--------------
Översta bilden från vänster:
PB2 - Seiko Tuna S23629/SBBN045 - 9000 8000 7500 kr SÅLD
Traska Venturer GMT Arctic White - 6500 kr SÅLD
PB2 - Seiko SPB239 inkl Jubilee-länk från Uncle Seiko - 9000 8000 7500 kr SÅLD
Undre bilden från vänster:
PB - Seiko SPB383 - 14000 13000 kr SÅLD
PB3 - Seiko SLA023 - 21000 19000 18500 18000 kr SÅLD
PB2 - Seiko SBBN033 inkl president- & MM-bracelet - 8500 7500 7000 kr SÅLD
PB1 - Seiko SRPJ79 LE -4000 3500 kr
Tissot PRX 40 Blå Automatic - 4500 kr SÅLD
Tack KS för annonsplatsen! Jag erhåller mig rätten att dra tillbaka annonserna.
/Kjellhoften
En liten (nu stor) rensning bland klockor som inte används. Traskan är köpt och importerad av mig direkt från deras hemsida och de båda Seiko-klockorna är köpta i somras här på forumet.
Alla klockorna är i toppenskick och har använts sparsamt! Köparen står för frakt, annars möter jag gärna upp medlemmar med goda referenser i Stockholm. Mina referenser hittar ni här Kjellhoften
Edit: Bara skriv om ni vill ha fler bilder!
Seiko SRPJ79 - 3500 kr
En limited edition mellan Seiko x Ultraseven - Ball klocka med riktigt schysst sunburst i tavlan som kommer i en fin box. Knappt använd och kan inte hitta några spår. Natobandet som kommer med är inte använt alls. (Jag skickar även med det gummiband som jag kört med denna klocka). Har sett folk som kör denna klocka på jubilee-länken från Seiko 5 GMT modellerna, riktigt snyggt!
Älskar den här välpolerade dykaren från Seiko, men jag har två (en svart också) så denna får vandra vidare. Klockan är i toppenskick och är ca 1 år gammal. Upptäckte en liten fläck på tavlan i våras så jag lämnade in den under garanti och den fick då en service och en ny tavla som nu ser perfekt ut! Klockan kommer på länk samt ett svart gummi, men jag skickar även med ett blått waffle gummi som är som gjort för denna klocka:
--------------
Översta bilden från vänster:
Undre bilden från vänster:
PB1 - Seiko SRPJ79 LE -
Klockan kommer som sagt på ett väldigt fint Jubilee från UC som jag tycker håller riktigt hög kvalité. Det mörkbruna bandet är kortat något, medan det beiga är helt oanvänt. Klockan har inga dings eller repor att anmärka på, det är bara spännet på Jubilee-länken som visar små repor.
Klockan är i toppskick och jag kan inte hitta något att anmärka på. Det enda stället jag hittar synliga spår är på metalhållaren för bandet. Urverket i denna kvartsdykare är som en dröm! Och trots sin storlek i diameter så sitter den bra på mindre handleder pga dom korta bandhornen.
Köptes tidigare i år men har sällan använts. I och med Traskas hårda legering av stål så är dom extremt svåra att repa, och därför kan jag inte hitta något spår på den alls. Klockan har även ett så kallat "true GMT"-verk i sig vilket inte många klockor i denna prisklass har. Det betyder att man kan ställa timvisaren separat istället för att man ställer GMT-handen separat vilket är schysst när man reser.
En väldigt fin GMT dykare från Seiko med ytterst lite slitage. Bezeln linjerar bra tycker jag och klockan gör sig riktigt bra både på sin länk men även på gummi och nato vilket jag vill tipsa om att testa! (Kan slänga med gummit vid smidig affär)
En Seiko Tuna med rätt spec! "Marinmaster" på tavlan, böjt glas och med två extra länkar förutom gummit. Skölden på denna är polerad vilket inte är allt för vanligt och ser riktigt snyggt ut. Att anmärka är en liten repa på glaset men som är svår att få på bild och även svår att se IRL om man inte har direkt ljus på den då det blir en liten skugga av repan på tavlan.
Här är den jag använt mest av dessa klockor, men nu var det länge sen den åkte på så den får gå vidare. Köpt sommaren 2021 så ingen garanti kvar, men jag har aldrig stött på några problem med den, tvärtom. Lite repor på länken men inget allvarligt:
Tack KS för annonsplatsen! Jag erhåller mig rätten att dra tillbaka annonserna.
/Kjellhoften
Senast ändrad: