• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko

marcush78

Omega
Hej,
Till min lycka hittade jag en gammal klocka från min morfar när jag rotade ut bland en massa skräp.
Nu behöver jag er hjälp.
Här är några bilder, den är ju lite sliten men iom att jag inte kan något om vare sig vintage eller Seiko undrar jag om det är någon idé att få denna servad och fixad? Samt om det finns något värde på en sån här gammal Seiko förutom det rent emotionella iom att det var min nu bortgångna morfars?
 

Bilagor

  • IMG_3035.jpg
    IMG_3035.jpg
    132.2 KB · Visningar: 143
  • IMG_3036.jpg
    IMG_3036.jpg
    133.7 KB · Visningar: 141
  • IMG_3037.jpg
    IMG_3037.jpg
    102.3 KB · Visningar: 130
  • IMG_3039.jpg
    IMG_3039.jpg
    129.6 KB · Visningar: 129
  • IMG_3040.jpg
    IMG_3040.jpg
    125.3 KB · Visningar: 129
  • IMG_3042.jpg
    IMG_3042.jpg
    190.4 KB · Visningar: 131

KMS

Rolex
Det kanske räcker med ett nytt batteri? Skulle nog säga att det ekonomiska värdet är rätt lågt. Däremot skall man aldrig underskatta det emotionella värdet.
 

marcush78

Omega
Nej värdet förstår jag att det inte är så stort. Men det jag mest undrar över är mer info om själva klocka och dess modell. Är det någon som känner till modell, tillverkningsår mm?

Själva loggan på klockan är väl annorlunda än idag va?

jag har som sagt dålig koll på Seiko
 

KMS

Rolex
Loggan är nog densamma. Jag ser inte riktigt siffrorna på baksidan: 5y23- (Det är nog modellnumret). Vad står det för mer siffror/bokstäver? Då brukar man kunna utläsa mer info.
 

marcush78

Omega
Nu såg jag att det jag trodde var en gammal logga var ett modell namn, dvs S2. Känns som denna inte ska ligga under vintage utan under diskussion så lägger en tråd där istället
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
yonsson kan det där med Seiko, tror man ska kunna läsa av årtalet från serienumret på baksidan. Har för mig att man till och med kan få reda på månad den är tillverkad :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Lugnt, den ska inte säljas. Ska tvätta den och sätta i ett batteri i den. Kul iom att det är ett arv och nu har jag lite koll på ålder också.
Han hade finare klockor också, men vetefan var dom tog vägen...


Självklart ska du spara den, det var mer ett skämt. :) Kul med arvegods och att kunna använda något som någon tidigare släkting tidigare haft på armen.
 
Topp