• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

seiko ?

Joacim Welander

Breitling
Hej ! Ny på forumet och har börjat fått upp ögonen för klockor ! har fastnat för en modell som heter seiko SNDE78 gillar gummiarmbandet och tänkte att det kanske kan vara en bra nybörjar klocka att börja med ! Vad tycker ni ? lite tips om klockan i sig. Mvh
 

Joacim Welander

Breitling
Ja ! Åkte till stjärnurmakarna och provade och den kändes bra den var stor men inte för blaffig. Vad tycker du/ni om seiko förövrigt om vi jämför med ex invicta som vissa förespråkar medans vissa är emot dom totalt.
 

newk15

Cartier
Seiko är bra. Kör på Seiko. Personligen föredrar jag mindre klockor, typ SKX007 eller varför inte SKX781K.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Om du ska leva dagligen med den så ha i åtanke att många "guldfärgade" klockor tappar sin stil rätt fort. Nu ska jag kanske akta mig för jag har ingen erfarenhet av modellen i fråga och hur beläggningen ser ut, däremot andra nyare guldfärgade Seiko där färgen nötts igenom och stålet visat sig. Dom har åldrats fort och dom har inte åldrats vackert öht.

En pseudoblingig klocka slits fult!
Modellerna ur ex. SKX serien som nämns ovan funkar alltid, fina som nya och fina med krigsskador.
 

Norra

Panerai
Jag föredrar de modeller som vanligtvis inte säljs i Sverige, de brukar kallas domestic models eller något (watchhubs.net). Titta där så kanske du hittar något roligt mekaniskt om det intresserar dig.. :) finns kanske risk att du tröttnar på den du tittat på då.. :D

edit: titta gärna även på Seiko 5 Auto-modellerna
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Seiko gör många trevliga klockor med bra/mycket bra kvalitet i förhållande till priset. De är dock ofta billigare att köpa från utlandet.
 

Joacim Welander

Breitling
ser att du redan vant dig vid 35mm? ;)


OnT den ser nice ut, bara att handla. Seiko är i min mening hästlängder före invicta i alla avseenden.
Ja verkligen fastnat för designen på den !
Gör som jag, jag har ingen bil = mer pengar att spendera på klockor
haha bilen är tyvärr värd mycket för mig dock har man ju nära till tunnelbana osv men man blir lätt slö till jobbet.
 

Joacim Welander

Breitling
Haha blir antagligen en tråkigare bil snart då detta var min dröm bil men haft den 1 år nu och ja den runierar mig skatt 5.5k om året , försäkring 1000k i månaden , inköp inte så dyrt runt 150k , bensin i stan ja runt 1.6l
 

Norra

Panerai
Haha blir antagligen en tråkigare bil snart då detta var min dröm bil men haft den 1 år nu och ja den runierar mig skatt 5.5k om året , försäkring 1000k i månaden , inköp inte så dyrt runt 150k , bensin i stan ja runt 1.6l
Köp en BMW 120d om inte du har barn. Liten, ekonomisk och kul att köra. Köp efter ´08 för att slippa hög dieselskatt..

edit: då kan du köpa en seamaster, men jag varnar dig, den är tråkig :D
 
Topp