• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seikodykare

jenskevin

Omega
Tjena gott folk!

Jag är på jakt efter en rå seikodykare, att lägga till i rotationen. Förälskat mig i tuffheten och det skarpa linjerna hos SRPB55K1 och SRPB51K1. Tyvärr tar dessa över min taniga handled lite väl mycket. Därför vänder jag mig till experterna, finns det någon modell som erbjuder något liknande men i mindre storlek(40-41mm) i samma prisklass?

Guida mig igenom seikodjungeln

Tack på förhand!
 

Hubbatix

Cartier
Tjena gott folk!

Jag är på jakt efter en rå seikodykare, att lägga till i rotationen. Förälskat mig i tuffheten och det skarpa linjerna hos SRPB55K1 och SRPB51K1. Tyvärr tar dessa över min taniga handled lite väl mycket. Därför vänder jag mig till experterna, finns det någon modell som erbjuder något liknande men i mindre storlek(40-41mm) i samma prisklass?

Guida mig igenom seikodjungeln

Tack på förhand!
Då kan jag rekommendera de nya sköldpaddorna, har själv en Padi-padda (SRPA21), blaffiga på bredden men kort lug-till-lug så de passar smala handleder väldigt bra. Eller Seiko Monster.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag införskaffade en pepsi alldeles nyligen och tycker den bärs mindre. Min taniga kycklinghanded är strax över 16 och tycker det inte alls är så farligt stort. Beror mycket på at lug-2-lug är endast 48. Har du testat den irl?
64C39672-11C2-4A45-8283-B01F971EA4F1.jpeg
 
Topp