• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seikogummi på Rolex.. Kan jag bli stämd?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haha. Kriget är igång..
Men vad finns det för alternativ till rubber b? Har sett och provat everest, utan lyckat resultat men det var till en 16610 så det var inte gummit det var fel på.
 

_jonte

Patek
Haha. Kriget är igång..
Men vad finns det för alternativ till rubber b? Har sett och provat everest, utan lyckat resultat men det var till en 16610 så det var inte gummit det var fel på.
Jag gillar inte rubber b för att bandet är format mot boetten. Ett gummi med raka ändar passar mycket bättre på en sub. (imho såklart..)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Isofrane som jag visade tidigare är löjligt bekvämt. Mjukt o fint. Till skillnad från rubberb känns det även prisvärt (om man nu bryr sig om sånt som Rolexägare)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Nåt sånt här från ebay. :)

GulSilicone.jpg
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag gillar inte rubber b för att bandet är format mot boetten. Ett gummi med raka ändar passar mycket bättre på en sub. (imho såklart..)
Jag är enig. Rubber b har hittills bara sett bra ut på den där chokladkronografen. Men det kanske är så skönt att känseln tar över som beslutsfattande sinne. :)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Och till Holmqvist❗️
Så har vi en liten gtg.
Det skulle vara skitkul. Nu har ju du och jag haft en mini gtg, du och Jabla haft en mini gtg. Först måste alltså jag och Jabla ha en mini gtg, för att sluta cirkeln haha. Nä, kan nog avhjälpas med en trio gtg i Hborg!
Faktum, dottern ska sommarjobba i Helsingborg, så i början augusti kommer jag dit för att träffa henne. Kanske då, gentlemen?
Ping Jabla och ber om ursäkt för nära OT :)


Skickas från min iPhone
 

jabla

Sarlacc
Det skulle vara skitkul. Nu har ju du och jag haft en mini gtg, du och Jabla haft en mini gtg. Först måste alltså jag och Jabla ha en mini gtg, för att sluta cirkeln haha. Nä, kan nog avhjälpas med en trio gtg i Hborg!
Faktum, dottern ska sommarjobba i Helsingborg, så i början augusti kommer jag dit för att träffa henne. Kanske då, gentlemen?
Ping Jabla och ber om ursäkt för nära OT :)
Augusti blir bra. :)
 
Topp