• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seikomatic Silverwave SÅLD & Seiko Sportsmatic Silverwave. PRISSÄNKNING!

KMS

Rolex
2 riktigt ovanliga godbitar läggs upp till försäljning. Jag har skrivit om dom här:https://klocksnack.se/threads/silvervågen-sköljer-över-seikomatic.20032/

1.JPG


Den äldre av dom; SÅLD Seikomatic, kalasfin urtavla. Urverker drar igång så fort man rör klockan.
Håller tiden bra. Små märken här och där som är att vänta på en 50+ are. En Seiko klassiker och första modellen med den klassiska vågen på baksidan. Dock så är den utnött på detta exet vilket är synd men inte alltför ovanligt. Den inre vridringen funkar som den skall. Dock skall det tilläggas att den rör sig väldigt lätt. Så ett yvigt gestikulerande kommer få vridringen att flytta sig. Jobbar du som dirigent och samtidigt har tänkt att ta tid med hjälp av vridringen så kommer du få problem med just denna klocka. På sitter ett nyinköpt Hirsch äkta krokodil, knappt använt.
Den här är köpt direkt från Japan. Ingen servicehistorik.
Pris 4K

2.JPG



3.JPG



4.JPG



5.JPG



6.JPG



Den 1-3 år yngre Seiko Sportsmatic har även denna en riktigt fin urtavla. Dock finns det en liten liten skada till vänster om mitt på urtavlan (syns på bilderna).
Urverker drar igång så fort man rör klockan. Håller tiden bra. Samma sak gäller för denna snart 50+are, små märken här och där. På denna syns vågen klart och tydligt på baksidan. Inre vridringen funkar föredömligt och håller sig dessutom bättre på plats än Seikomaticen så här kan du eventuellt jobba som dirigent. På sitter ett relativt nyinköpt Rios tejuödla även detta knappt använt. Denna klocka hittade hit från Australien. Ingen servicehistorik.
Pris 4K 3700 kr
7.JPG



8.JPG




9.JPG




10.JPG




11.JPG




12.JPG



På det stora hela två jäkligt fina ex av Silverwaves. Dessa är faktiskt rätt så ovanliga (på riktigt) och dyker inte upp alltför ofta. Många brukar också ha skadade/missfärgade urtavlor. Jag har i princip haft flax och fått tag i de två finaste exen som jag har kunnat hitta (i princip de enda exen jag har kunnat hitta). Dock sorgligt nog har min inrevridringsfas gått över och jag letar efter nya dinkor att jaga för att stilla mitt oroliga sinne.

Skulle dock vilja slå ett slag för Seiko i detta fallet! Av alla vintagedinkor jag hunnit testa i min korta vintagekarriär så är dessa de som känts bäst kvalitetsmässigt. Helt ärligt så trodde jag aldrig att dessa skulle få gå. Men det trodde jag iofs inte heller om mina kronografer, Squaledykare, SCdinkor, Monster...
Mycket klyschor men ändå...

13.JPG




14.JPG




Öppet köp 24 timmar
Tack KS för annonsplats å grymt forum!
 
Topp