• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sekundvisaren lossnat på IWC Ingenieur...

oskj93

Omega
Hej,

Nu imorse när jag var på väg till jobbet upptäckte jag till min förfäran att sekundvisaren på min IWC Ingenieur har lossnat och ligger löst inne i uret. Segt och väldigt trist. Ingen aning hur detta gick till eftersom jag inte använd den sen i torsdags. Tänkte gå in och lämna in den hos AD, då undrar jag ifall man behöver ta med sig cerifikatet samt försäkringen eller om det bara går att knalla in?

Har aldrig lämnat in klockan innan och den är ny samt man är något av en rookie. Inga frågor är väl dumma:oops:... eller?

Mvh

Oskj93
 

Hugii

Audemars
Ring AD och kolla..... då vet du hur de vill ha det. Vad hjälper det dig om nån i Skövde fick lämna in utan Cert, men nån annan i Malmö fick ta med sig cert. :)
Jarl Sandin? 031-10 59 00
 

oskj93

Omega
Ta med cert om det är garanti, ta även med försäkringsbevis ifall det visar sig att det är någon yttre åverkan
Ring AD och kolla..... då vet du hur de vill ha det. Vad hjälper det dig om nån i Skövde fick lämna in utan Cert, men nån annan i Malmö fick ta med sig cert. :)
Jarl Sandin? 031-10 59 00

Okej, tack för snabba svar!

Väntar nog tills imorgon med att gå till AD och tar med mig allt som behövs försäkerhetsskull.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
..och jag antar att den har stannat om du inte haft den sedan i torsdags. Annars så kan det vara bra att dra ut kronan helt (till tids-inställnings-läget) så att urverket stoppas. Det är surt, men borde gå att fixa snabbt.
 

Kallefreddan

Breitling
Om du köpt klockan hos AD i Sverige nyligen så behöver du inte oroa dig ett smack, IWC fixar det kostnadsfritt på garantin.
Om du köpt klockan hos gråhandlare nyligen så behöver du inte heller oroa dig ett smack, IWC fixar det kostnadsfritt på garantin, dock så behöver du nog betala frakten till Europa om dom inte kan lösa det på plats.

Detta enligt mina erfarenheter med "trasiga" IWC klockor under garanti :)
 

oskj93

Omega
Om du köpt klockan hos AD i Sverige nyligen så behöver du inte oroa dig ett smack, IWC fixar det kostnadsfritt på garantin.
Om du köpt klockan hos gråhandlare nyligen så behöver du inte heller oroa dig ett smack, IWC fixar det kostnadsfritt på garantin, dock så behöver du nog betala frakten till Europa om dom inte kan lösa det på plats.

Detta enligt mina erfarenheter med "trasiga" IWC klockor under garanti :)

Härligt att höra!

Hoppas det löser sig. Är du nöjd med klockan annars?

/Henrik

Hoppas jag med annars är jag riktigt nöjd med klockan! :cigar:

Lite snopet bara när man står på bussen och inser att sekundvisaren är av... förstörd min annars smått fantatiska dag!
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Ja, det är en riktigt fin klocka! Min säger hej! :)

/Henrik

20151003_142550_zps11wthanh.jpg
 
Topp