• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Semester och klockor…

Airbus

Guld
Friends Of KS
Tänk hotell, pooler och barer.

1. Onödigt att skrapa Pateken i poolkanten - den får vara hemma. G-Shock eller Garmin istället

2. Tar med en finare klocka för kvällarna och en beater för vattenkrigen på dagarna

3. F* it - klockor ska användas och poolvatten skadar inte. Jag tar den hag känner för oavsett värde…

Var är ni?

Tänk hotell, pooler och barer.

1. Onödigt att skrapa Pateken i poolkanten - den får vara hemma. G-Shock eller Garmin istället

2. Tar med en finare klocka för kvällarna och en beater för vattenkrigen på dagarna

3. F* it - klockor ska användas och poolvatten skadar inte. Jag tar den hag känner för oavsett värde…

Var är ni?
3. Definitivt. Semester med poolhäng är lika med Rolex dykare för min del. Ibland Sea-Dweller, ibland Submariner Hulk.

3 men bara för de klockor som är trycktestade inom max 1 år. Men detta året blir det ingen semester så nu roterar vi hejvilt.

3 med reservationen att det inte blir en 30meters på läderband...Men av dom för ändamålet lämpliga...

I utgångspunkt 3.

…dock beroende på resmål. Var i Turkiet och blev bestulen på en Superocean Steelfish för 10 år sedan, så i denna typ av länder definitivt G-shock.

nr3 24/7, bilder får ni från V30 och framåt, adriatiska kusten ✅

Bild från 2024, 2025 kommer bli en banger!

IMG_3992.jpeg

Senast ändrad:
2. Av den enkla anledningen att jag just nu inte har någon finare vintageklocka som är badbar.

Senast ändrad:
Ni som väljer 2... är det inte lite läskigt att lämna finklockan på "rummet"? Tänker att det lär ju vara den största rånrisken av dom alla?

Jaså var det alternativ och inte antal klockor man tog med sig....
Skyller på att klockan är 0632 och jag inte fått kaffe

3 för min del,men med brasklapp att ska det badas, liggas i sand, vandras i berg etc så får den (klockan alltså) ligga i kassaskåpet
Har noll behov av den under dessa aktiviteter.
Då är mobilen bättre

3 för min del,men med brasklapp att ska det badas, liggas i sand, vandras i berg etc så får den (klockan alltså) ligga i kassaskåpet
Då är mobilen bättre
Är ju då det är kul att ha en trevlig klocka. Bruksur.

Då är mobilen bättre
Fast då är det väl en 2:a?

Tillbaka
Topp