• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semesterköp!

mitoman

Breitling
Är på slapparsemester i los angeles och har passat på att utnyttja den fina dollarkursen till att köpa klocka no 2.

Jag har velat mycket fram och tillbaka på vad det skulle bli. Jag har vart extremt nöjd med min vintage datejust på jubilee i 6år men nu när det är dags för service så kände jag ett behov av en nyare pjäs som klarar lite badande osv (host, svepskäl)
Jag började kolla på 14060 subar som verkade kunna hittad för under 20lax beggat. Men avsaknaden av datum kunde inte överses. Då föll blicken på en datesub som skruvar upp prislappen i närmare 30k. "men för de pengarna får man ju en gmt2" vilken i mina ögon alltid vart lite mer tilltalande. Men då kommer problemet med att det blir en äldre klocka. Jag älskar min datejust men nu var det ju en nyare jag skulle ha. Så i vanlig ordning sprängdes budgeten med 100%. (detta händer alltid vid mina bil/mc-köp också)

"köp det du VERKLIGEN vill ha" - håller varje gång.

Sååå. Nu blev det en flinkans ny GMTIIc i ss av en gråhandlare! Jag har länge vart skeptisk till om gmt/sub är för sportiga för min stil, men med gmt på armen så är jag långt mycket nöjdare än jag kunde tänka mig. Ingen buyers remorse ÖHT faktiskt.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Grattis till ett bra köp! Åker själv till USA om ett tag, hoppas dollarkursen håller sig på låg nivå :)
 

mitoman

Breitling
Först i väntans tider med DJ!

ny9useja.jpg


Sedan nyförvärvet!

ypy6azev.jpg


7a8y7edy.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Ser sådär retligt bra ut, nu hoppar du i poolen och springer sen bort i baren och beställer lite starkare drycker...
Fantastiskt fin klocka!
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För att klaga lite på schysst klocka och sådär, så har du klockan på fel arm! ;)

Grattis!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tackar för positiv respons!

Klockan sitter på helt rätt arm! Vänsterhänt och allt!

Grattis - mkt bra val! Kul att plocka upp den på semestern, blir ju extra trevligt då

Var och nosade på en GMT-C innan jag slog till på en 1675 i stället. Dock tilltalades även jag av den robusta känslan en ny klocka ger
 
Topp