• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semesterklockan Nr. 4

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Det hela började för några månader sedan när en två veckors charter bokades av min sambo för mig, henne och kidsen.
Snabbt konstaterat att jag kommer bada en massa och behöver en passade klocka till detta. En SKX007 inhandlades snabbt som attan, semesterklockan Nr 1.
Allt eftersom att tiden gick kände jag att jag nöjer mig inte med Nr 1 utan behöver även en 2a. En Glycine Combat Sub "Golden Eye" beställdes snabbt. Nja, den var läcker men fyllde inte behovet helt och hållet. Den byttes snabbt och smidigt mot en Oris Small Second C Titan som fick bli Nr 3. Oj vilken klocka, en keeper tänkte jag. Kom bra överrens med titanet men efterhand började jag störa mig på luggarna. Jag vill bära eller iaf ha möjlighet att bära mina klockor på NATO/ZULU.
Bestämde mig för Nr 4. Bytesannons åkte ut vilket resulterade i att Orisen inte blev bortbytt utan såld. FAN.
Nu sitter jag här med Nr 1 och åker efter helgen.
Men som en räddade ängel dök "martinhook" här på forumet upp med en splirrans Longines Legend Diver Date. Nice, men karljäveln bodde ju i Karlstad. Detta löste dock Martin eminent genom sin lika trevliga kupan Hans som skulle ut och åka på påskdagen.
Efter ett möte på lasarettet i Trollhättan sitter nu klockan på min arm. I morgon åker jag och med följer Semesterklockan Nr 4 :)
Riktigt nöjd, tokläcker klocka som ska bäras på NATO. Tack till Martin och Hans för servicen och den smidiga affären. Vi får köra en GTG när jag är i Karlstad nästa gång.
 

Bilagor

  • Nr4.jpg
    Nr4.jpg
    53 KB · Visningar: 690

Camo00

Patek
Re: Sv: Semesterklockan Nr. 4

Haha, spännande som i en bra film! Skönt att det löste sig så att inte semestern brann inne! Grymt snygg är den iaf, LLDn... :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Stort tack själv, kul när det går smidigt att flippa klockor!
Den gjorde sig verkligen kanon på Nato!

Trevlig semester!

/Martin
 

JohanHLM

Rolex
the quiet man skrev:
Och jag fick 3:an mitt i allt detta. Räknar kallt med royalties när du säljer filmrättigheterna.
Grattis!!
Storyn hade inte blivit så här lång såvida jag inte lämnat Orisen vidare till DW6900MS. Tror du får skaffa dig en ultraljudstvätt för den Orisen har suttit på minst 4 smutsiga handleder trots sin ringa ålder :D
Hoppas den får stanna hos dig!
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Då va man tillbaka. LLD har fungerat utmärkt som semesterklocka och kommer med stor sannolikhet få stanna ett bra tag till. Gör sig bäst på nato.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är lurigt det där med semesterklocka.
Man vill ju att;
1: Den ska inte vara svindyr eller oersättbar
2: Ska tåla bad och hårda tag.3: Den ska vara snygg, men helst inte sticka ut för mycket.
Förra semestern hade jag två med mig. GMT-funktion hade ju också varit nice.
 

JohanHLM

Rolex
Hoppas semestern varit bra!
Själv skulle jag nog behöva ta lite semester från forumet så jag klockbytena kan stagnera :)
 
Topp