• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex 16613LN (svart bezel och tavla) D-serie 2005!

Fadershan

Patek
Har nu bestämt mig för att avyttra denna fina submariner 16613LN. Plånboken hinner inte med i alla klockvändningar och det är alltid nya dinkor som hägrar :)

Det är en D-serie från 2005 vilket betyder att den har solida ändlänkar, inga lug holes och guld även på spännet/låset till skillnad från tidigare serier av 16613. Klockan går fint med mycket små tidsavvikelser (+-10s/dygn) och god amplitud (>270) vilket vittnar om att inget servicebehov föreligger. Datum slår om krisp kl 00.00. Enligt muntlig utsago ska förrförra ägaren ha servat den bla bla bla. Jag litar mer på timegraphern som iofs verkar bekräfta en service nyligen. Servicehistoriken får ändå betraktas som okänd.

Jag har själv burit klockan ca 8-10ggr sen jag köpte den för ca 8mån sen då jag roterar ca 30-40 klockor. Har burit den på ett kvalitetsperlon för att spara på länken och det perlonet kan få följa med köparen. Länken passar upp till 17,5-18cm handled. Klockan är i överlag bra skick och ser till synes opolerad ut. Jag är av den åsikten att man väljer själv ifall man polerar eller inte men jag väljer oftast det inte. Boetten känns skarp och tjock, emblemet på spännet vittnar inte heller om överpolering etc.

Några mindre skönhetsnoteringar som även finns på bild längst ner är: En liten spricka i pärlan på bezel samt en skrapmärke bredvid den. Små dings på det nedre högra bandhornet.

Kommer med grön Rolex pouch men i övrigt inga tillbehör.

Eventuella frågor i PM.
Inga byten denna gång :)
Ingen retur vid F2F och vid postleverans såklart ifall något inte skulle stämma mot annons.
Klockan finns i Stockholm men kan skickas med värdefrakt på köpares ansvar.

Pris: 60' SÅLD för 58'
DSC_0136-1.jpg
DSC_0137-1.jpg
DSC_0138-1.jpg
DSC_0140-1.jpg
DSC_0132-1.jpg
DSC_0130-1.jpg

Detaljbild :)
DSC_0157-1.jpg

De mindre noteringarna jag nämnde ovan i text:
DSC_0153-1.jpg
DSC_0152-1.jpg
 
Senast ändrad:
Topp