• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semi-OT: Den stora spontan-GTG-facilitator-tråden (Stockholm)

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det dyker ju titt som tätt upp trådar om spontan-GTG:er. Vissa är planerade i viss mån, andra oplanerade. Spence slängde upp en tråd igår där han berättade var han för närvarande höll till ifall att nån var i krokarna. God idé!
Tänkte således att vi kanske borde ha en tråd där vi kan slänga upp om vi befinner oss på något ställe där någon annan KS-broder/syster kan tänkas vara, typ bad, Rålis, Vasaparken osv. Vi kan väl kalla tråden för en facilitator av spontan-GTG:er..

Om det finns användning för denna typ av tråd är det ju bara att köra egna trådar för Götet, Malmö osv..
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Själva tanken med att kunna ha GTGs är ju att inte skriva ut adress/ställe innan offentligt.

Vet att många medlemmar inte känner sig bekväma att offentligt annonsera att man kommer vara på en speciell tid och plats med dyra klockor.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Brommaplan, lite långt från stan!

Stockholms fulaste byggad imorgon, gissa rätt och få en bärs på vernisagen på onsdag (står i baren, jag bjuder!)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag tycker att byggnaden är ful som stryk. DIF gör grymma tifon. Och jag brukar bli på lyan efter matchen.


Hur blir det med bärsen?
Haha sätter inte min fot på friends om inte bajen spelar ;) Gissa rätt och få en bärs var ju reglerna! Okej men en till ledtråd, den har fått en utmärkelse som Stockholms fulaste byggnad.
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Haha sätter inte min fot på friends om inte bajen spelar ;) Gissa rätt och få en bärs var ju reglerna! Okej men en till ledtråd, den har fått en utmärkelse som Stockholms fulaste byggnad.
Märkligt nog har väl Kulturhuset fått denna utmärkelse? I mitt tycke en av de mest lyckade byggnaderna i staden.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Välkommen på vernisage imorgon kväll och få en gratis bärs om du har vägarna förbi.

Ikväll hittar ni mig i Lilla baren på Riche, Teddybears releasefest! Pinga om ni ska dit

He, he, tack men jag ska på middag så det blir nog ingen bärs. Arkitekthögskolan har jag dock många minnen av. Gick på Engelbrektsskolan när jag var liten och arkitekthögskolan hade ett himla bra garage att smyga in och åka skateboard i! :) Glada 70-tal!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vernissage på arkitekturskolan, pinga mig, sväng förbi ta en öl och surra klockor och arkitektur!
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
He, he, tack men jag ska på middag så det blir nog ingen bärs. Arkitekthögskolan har jag dock många minnen av. Gick på Engelbrektsskolan när jag var liten och arkitekthögskolan hade ett himla bra garage att smyga in och åka skateboard i! :) Glada 70-tal!

Samma, gick på Engelbrekt under 80-talet, garaget under AHS var ett av bustillhållen, Engelbrektskyrkan på andra sidan gatan ett annat
 
Topp