• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Semi-OT: Vilken hemförsäkring ska jag välja?

Archie

Cartier
är nyinflyttad i vasastan behöver en hemförsäkring. en av de absolut största riskerna är just rånrisken då jag ofta har på mig rollen, även då jag festar, rör mig i mindre civiliserade områden (utanför tullarna) etc. Därav letar jag efter en hemförsäkring som i synnerhet ersätter mig OM jag skulle bli rånad utanför mitt hem på min rolex. I praktiken innebär det väl att jag vill ha något som ersätter lösöre uppåt 60k utanför hemmet.

Vilka hemförsäkringar är bra här, och vilka tillval behövs eventuellt? i övrigt vill jag bara ha en så billig försäkring som möjligt. har inga andra direkt risker och jag skiter lixom i om jag tappar iphonen i golvet etc....
 

Knight

Cartier
Välkommen till stan!

rör mig i mindre civiliserade områden (utanför tullarna) etc.


Nej du vill absolut inte bli sedd med Rolex i ex. Äppelviken, Lidingö, Djursholm, Stocksund, Saltsjöbaden etc. ;)

Har Trygg Hansa med drulle tillägg som täcker upp till 50k.


Samma. Jag har fått intrycket av att 50k är en branschstandard (för hemförsäkring large), men kan ha fel.
 

TKVF

Panerai
Kolla If. Inte billigast, men jag har aldrig haft problem med dom. Ersätter mycket mer än vissa andra försäkringar med stor paketet.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Går teckna specialförsäkring för dyra klockor och smycken på tex TH. Tänk på att ersättningsvärdet i baserbjudanden kan skilja beroende på om förlusten skedde via inbrott i hemmet alternativt utanför hemmet (50,000 resp 30,000 har jag för mig). Med andra ord får du lägre ersättning vid rån på stan kontra inbrott i hemmet
 

carlanton

Audemars
Är du medlem i någon arbetstagarförening? Jag har Juseks hemförsäkring, funkar bra här utanför tullarna så den borde väl funka i Vasastan också?
 

Skolläraren

Panerai
Jag har Trygg Hansa och har aldrig haft problem med dem, men bäst är ju att ringa runt. Ofta får man rabatterade priser om man samlar allt på samma försäkringsbolag.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Jag har också IF Stor Hem. Även där täcks upp till 50k för drulle/otur.
För värden utöver 50k kan man teckna tilläggsförsäkring special, då snackar vi nog dock en tilläggskostnad på kanske 2k per år för en dinka värd 51-100k..
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
på tal om det, behöver man ha ett värderingsintyg på sina klockor för att få ut försäkringspengar om något skulle hända? förvisso skulle ju även det intyget kunna brinna upp eller dylikt
 
Topp