• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Semibeater

Airbus

Guld
Friends Of KS
Nytt begrepp kanske? Det pratas mycket om beaters på forumet. Ofta en Seikodykare av det billigare slaget eller en Casio som någon även använder som fläktrem i en gammal Jetta. Jag har också sådana - inget problem här. Jag har dock även en annan kategori. Klockan som jag iofs inte använder när jag blandar cement men som jag ändå kan tänka mig att ha när jag cyklar i europa eller liknande halvfarliga grejer. Vissa kommer att säga "klockor ska användas". "Här är jag när jag spelar baseball med min Patek". All cred till er. Men känner någon igen sig i halvbeaterklassen? Här är två av mina;
20180106_111853.jpg
20180126_130744.jpg

Nytt begrepp kanske? Det pratas mycket om beaters på forumet. Ofta en Seikodykare av det billigare slaget eller en Casio som någon även använder som fläktrem i en gammal Jetta. Jag har också sådana - inget problem här. Jag har dock även en annan kategori. Klockan som jag iofs inte använder när jag blandar cement men som jag ändå kan tänka mig att ha när jag cyklar i europa eller liknande halvfarliga grejer.
Jag har oftast min Sinn 104 på mig när jag cyklar, oavsett om det är hemmavid eller på mer intressanta ställen i Europa.

Sinn EZM3F kör jag som sån här.
Åker på ibland när jag lyfter vikter, påtar i trädgården, leker med dottern, semestrar i Kina eller annat där klockan kan åka på några smällar
WtgKmm8r.jpg

För riktiga beatermiljöer som bouldering eller rivande av garage så kör jag en gshock
NHUA3xh.jpg

Alltså. Jag har min Planet Ocean, den får vara med lite överallt. Jag förmodar att en Submariner, GMT eller Explorer funkar lika bra. Speciellt de med keramisk ring, som min PO också har, för lite extra stryktålighet.

IMG_20180114_191049.jpg

Senast ändrad:
Sinn EZM3F kör jag som sån här.
Åker på ibland när jag lyfter vikter, påtar i trädgården, leker med dottern, semestrar i Kina eller annat där klockan kan åka på några smällar
WtgKmm8r.jpg

För riktiga beatermiljöer som bouldering eller rivande av garage så kör jag en gshock
NHUA3xh.jpg
Bouldrar du med klocka på? :eek: enda tillfället jag inte använder klocka är då. Inte för att jag är rädd om klockan, utan för att den kan vara ivägen. Gäller speciellt hårda sloper-problem. På gymmet skulle det säkert funka iofs, men utomhus kan jag inte tänka mig att klättra med klocka.

Bouldrar du med klocka på? :eek: enda tillfället jag inte använder klocka är då. Inte för att jag är rädd om klockan, utan för att den kan vara ivägen. Gäller speciellt hårda sloper-problem. På gymmet skulle det säkert funka iofs, men utomhus kan jag inte tänka mig att klättra med klocka.
Yes!

Jag är helt sjukt ny på Bouldering dock (bara kört runt 5 gånger), så får se hur länge det fortsätts så.
Kör bara på gym än så länge :)

Yes!

Jag är helt sjukt ny på Bouldering dock (bara kört runt 5 gånger), så får se hur länge det fortsätts så.
Kör bara på gym än så länge :)
Ah okej. Går ungefär lika fort att fastna i bouldering som i klockor :) Kan rekommendera att testa köra utomhus när säsongen kommer igång. Det är ännu bättre ;)

Tillbaka
Topp