• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sen paketöppningstråd och oskuld avklarad med avseende på Rolex

Hej!

Paket som ramlade in i slutet på förra veckan.

Först och främst vill jag tacka forumet för grym inspiration. Har läst och sökt ett bra tag innan jag själv blev medlem. :)

Har sedan tidigare en Speedmaster Pro som jag valt att behålla då jag tycker det trots allt är en kanonklocka till alla möjliga sammanhang. Den passar mig helt enkelt och drömmen om att jag kanske skulle kunna hålla mig till en klocka...ja, den sket sig gruvligt...

Så i jakten på en nr 2 så har jag i tanken (och provandes på handleden) betat av en rad modeller. Jag var lite tvekandes i början av sommaren men efter idogt funderande gick tankarna till en GMT, sen Milgauss, sen Explorer 1, för att till sist bli en...

Välpackat paket som budet ville lägga på trappen innan jag kommit hem...jag insisterade på att det var en dålig idé...
n6En1ti.jpg


Bekant låda
bQa9oDD.jpg


haZqMXK.jpg


Ta da!
vqGb6NE.jpg


In action bilder
Py29RA8.jpg


ewkxu13.jpg


Jag känner mig jättenöjd med valet av en DJII i den här versionen med räfflad ring och blå tavla. Ref 116334 om någon är nyfiken. Tycker inte riktigt bilderna gör storleken rättvisa i dem bemärkelsen att den ser större ut på bilderna jämfört verkligheten.

Den är klart mer bling-bling än min Speedy Pro och kommer funka kanon till mer formella tillfällen på jobbet och i kostym. Lite glamour får man unna sig i vardagen. :)

Nu är jag rädd att tåget går vidare och någon sorts dykare eller annan modell som klarar lite väta kan vara ett smart drag. Tyvärr är är jag sjukt sugen på en 39 mm Royal Oak eller en Nautilus men någon måtta får det nog vara, kanske. Har inte heller helt sågat tanken på en Explorer 1 som jag tycker är grymt allround och snygg för att inte talan om en DD i helguld med presidentlänk...ja, ni fattar.:woot:

Hur som helst, dela gärna med er om hur ni hade resonerat i mina skor, tack!

/gustav
 

Ante K

Breitling
Satans snygg! har själv bantat ner ner samlingen för att kunna lägga vantarna på en Rolex, och nu äntligen ska det dyka upp en
med posten vilken dag som helst:)

Stort grattis till din, förbaskat snygg:)
 

JayJay

Rolex
Grattis. Kul med en lite mindre vanlig Rolle. Hur du ska gå vidare vet jag inte men mitt förslag är att vänta ett litet tag. För egen del känner jag ofta en påtaglig eufori i samband med köp och den vill jag gärna hålla kvar vid och då har det hänt att ogenomtänkt köp har gjorts. Onödigt. Så njut av den fina klocka du nyss köpt och njut därefter av processen att noga fundera på vilken som ska bli nästa.
 
Finns ekonomin är det endat svaret Nautilus. Inget som slår en patek i min värld. Provade en i roseguld när jag var i New York senast och blev kär direkt. Övervägde att lämna damen i pant men hon var inte helt såld på idén så får bli lite längre fram.

Snyggare klocka finns inte på denna jord. Och då har jag ändå ett par snygga i min blygsamma samling.
 

Bolio

Panerai
DJ11 är riktigt fina ur bra val. Och med den behöver du inte vara rädd för väta bara att bada på ska du ner på djupet bör du som du skrev fundera över dinka nummer tre men så länge du inte tar på dig tuber funkar denna fin fint Grattis.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Har inte heller helt sågat tanken på en Explorer 1 som jag tycker är grymt allround och snygg...
Haha! Det där kommer du inte undan. Det är bara att acceptera! Förr eller senare... :D

Men du! Du har skaffat dig en väldigt fin Datejust. Dessutom ser det ut som om du har handled nog att bära upp den, så passa på att njuta av "blinget"!

Grattis!

A

P.S. En Explorer är aldrig fel... :happyhappy:
P.P.S. Inte en Datejust heller...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Wow...GRATTIS till förmodligen inte din sista Rolex, den gillade jag riktigt mycket! Blå tavla är aldrig fel heller och den var schysst med stavindexen också. :rolex: :hungry: :rolex:
 

Wi

NLA
2-Faktor
Jag tror jag såg dig på Malmskillnadsgatan idag!
Väntade på en kollega när såg en lirare stolt kolla på sin blåa DJ2 med räfflad bezel och blå skjorta…Kan det varit du?
=) Kul isf.
 

Sond

Patek
Grattis! Hur gå vidare? Ja, till att börja med njut av denna. Sedan skulle jag titta på en dykare i första hand. Om pengarna finns en Sub alternativt en Omega 2254.50. Möjligen en GMT Master. En flygare, en dress och en dykare gör samlingen komplett på tre ur.
 
Topp