• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Senaste dagarna har det vällt in trådar som egentligen skall vara i dagens klocka eller

JesperO

Rolex
Tydligen bara jag och någon mer som gillar när det kommer en ny tråd och tränger sig in bland alla "eviga". Är ämnet ointressant så skriver ingen i dem så faller de ju snabbt igenom, så för mig är det inte ett problem, skapar lite liv i utbudet bara.

håller med dig... tycker lite oinvigt forumbrytande bara livar upp - särskilt när det är goda intentioner och en härlig entusiasm bakom... passar rätt bra på ett entusiamsforum trots allt...
 

meo_swe

Audemars
Det var ju en Panerai-gtg-tråd som många störde sig på. Vad blir nästa grej liksom, en tråd med bilder på @Bojke och hans vänner när de har mellis med O'boy och klämmer på Daniel Wellingtons? :D
Jag läste "Daniels Wellington" i bakfyllan och undrade om det var ett förtäckt penisskämt eller vem i hela friden är så smaklös att man blandar Biff Wellington med oboy:D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tydligen bara jag och någon mer som gillar när det kommer en ny tråd och tränger sig in bland alla "eviga". Är ämnet ointressant så skriver ingen i dem så faller de ju snabbt igenom, så för mig är det inte ett problem, skapar lite liv i utbudet bara.
Problemet är att det skapas exakt samma trådar som trycker undan seriösa trådar.
Vi blir 10 nya medlemmar per dag, skapar hälften av dem en ny tråd för att presentera sig så är fem platser på första sidan upptagna.
Skulle tippa att det köps mellan 10-30 klockor varje dag skulle en tredje del av dem skapa ny tråd om paketöppning så är 10-15 platser borta.
Skall alla som bara vill posta en bild på sin klocka skapa ny tråd för det så är vi uppe i hundratals trådstarter. Inse fakta, med ett så här stort forum måste det finnas ett regelverk och ordning. Du kan inte jämföra detta forums storlek med andra entusiastforum.
 
Senast ändrad:

frere

Audemars
2-Faktor
Det var ju en Panerai-gtg-tråd som många störde sig på. Vad blir nästa grej liksom, en tråd med bilder på @Bojke och hans vänner när de har mellis med O'boy och klämmer på Daniel Wellingtons? :D
Störde sig folk på den?! Störde sig som i klick på anmäl-knappen och pm till admin? Haha, ingen tar skit i de lättkränktas land!
 

Rivalen

Rolex
Problemet är att det skapas exakt samma trådar som trycker undan seriösa trådar.
Vi blir 10 nya medlemmar per dag, skapar hälften av dem en ny tråd för att presentera sig så är fem platser på första sidan upptagna.
Skulle tippa att det köps mellan 10-30 klockor varje dag skulle en tredje del av dem skapa ny tråd om paketöppning så är 10-15 platser borta.
Skall alla som bara vill posta en bild på sin klocka skapa ny tråd för det så är vi uppe i hundratals trådstarter. Inse fakta, med ett så här stort forum måste det finnas ett regelverk och ordning. Du kan inte jämföra detta forums storlek med andra entusiastforum.
Ja, du har säkert rätt och det är nog bara jag som inte läser i de eviga trådarna, annat än undantagsvis. Forumet växer och det är kul.
 

David

Bödeln
Det finns gott om föredömlig inspiration att hämta på TRF, några exempel från de första sidorna, många av dem med uppåt tusen poster:
  • Your college degree and your Rolex
  • Your Rolex in the plane
  • Your Rolex and your cupcakes
  • Your Rolex and your checking account balance
  • Show your Rolex at Major Attraction Around the World!
  • Your Rolex and Your...Watch Winder
  • The Official- "Man's Best Friend" Thread. Your ROLEX and your dog!
  • ~ YOUR... Sandals, Flip Flops & Subs ~
  • Rolex and your dog
 

Cryssarn

Rolex
Tänkte bara "knacka på skylten" här. :p
det minsta vi kan göra är att respektera reglerna. är väl inte jobbigare att lägga upp bilderna i öppningstråden jämfört med att starta en ny tråd?
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Tydligen bara jag och någon mer som gillar när det kommer en ny tråd och tränger sig in bland alla "eviga". Är ämnet ointressant så skriver ingen i dem så faller de ju snabbt igenom, så för mig är det inte ett problem, skapar lite liv i utbudet bara.
Håller med. Lite moderering är fine och behövs, men om allt börjar bli "den stora eviga klocktråden" med femtielvatusen sidor där "allt" postas och man måste plöja igenom flera sidor varje dag för att eventuellt hitta nåt intressant blir det lite tröttsamt. Då föredrar jag iaf fler trådar som man enkelt kan välja att bortse från, alt. läsa första posten för att se om det är värt att fortsätta läsa..
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Kan någon förklara för mig vad vitsen är med "vad gör du och din klocka just nu-tråden"?
Är inte det typ exakt samma som dagens klocka-tråden?

Nej! Känns lite slappare, vilket är skönare. Kanske inte orkar knäppa en riktigt skarp bild utan en mer avslappnad där man visar vad man gör, typ semestrar. Skönt ju. Dagens är mer finare bilder. :)

För mig är ett av de viktigaste skälen till att hänga på KS alla fina bilder på härliga klockor. Att det finns lite olika trådar med liknande tema gör mig inte så mycket. Dagens klocka-tråden har väl ofta mer fokus på själva klockan medan "vad gör ..." -tråden visar klockor i vardagssituationer vilket också är trevligt att få ta del av.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Om det blir många trådar som borde ha varit inlägg i befintliga trådar är väl en uppmaning till samtliga att tänka sig för och slutligen lite modererande helt ok. (Synd bara om det skapar en massa extrajobb åt våra moderatorer)
 
  • Like
Reactions: B62

Sond

Patek
Kan någon förklara för mig vad vitsen är med "vad gör du och din klocka just nu-tråden"?
Är inte det typ exakt samma som dagens klocka-tråden?
Jag gillar den typen av trådar. Lite mer tanke än dagens klocka. Och det är kul att posta bilder på sin klocka. Det tycker jag ett forum kan bjuda på. Rena blufftrådar för att gå runt dagen eller paketöppningstrådarna är en annan sak.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Jag kanske.... kanske inte är rätt man att påpeka något i denna tråd men helt ärligt.. Letar ni efter trådar som inte faller er på läppen? Tycker jag är inne nästan sjukligt mycket på KS och jag kan nog räkna de trådar som retat mig på ena handens pek och långfinger!
Men det är nog bara för att det är jag...

Letar man bara tillräckligt noga så hittar man ngt att reta sig på / bli kränkt av. Var en tant som smsade mig och hade retat upp sig på att jag kallat en 60 år gammal sak för antik. Lång utläggning om att antika saker måste vara minst 100 år (vilket inte har varit sant på typ 100 år men det är en annan diskussion). Har dock full förståelse över att admins och mods måste hålla ordning.
645@70.jpg
 
Topp